لیست اخبار صفحه :14
درمان با سلول های بنیادی؛ بهبود دهنده بیماران با آسیب های نخاعی

درمان با سلول های بنیادی؛ بهبود دهنده بیماران با آسیب های نخاعی

مطالعه انجام شده در مایو کلینیک نشان می‌دهد که سلول‌های بنیادی مشتق‌شده از چربی خود بیمار بی‌خطر هستند و ممکن است حس و حرکت را پس از آسیب‌دیدگی نخاع بهبود بخشند. این یافته‌‌ها در کارآزمایی بالینی فاز 1 در Nature Communications منتشر شده است. نتایج ابتدایی این تحقیقات دید مثبتی در مورد پتانسیل سلول‌درمانی برای افرادی که با آسیب‌های نخاعی زندگی می‌کنند و گزینه‌های بهبود عملکرد برای آنها بسیار محدود است، ارائه می‌دهد.

اعلام فراخوان «ایمونوتراپی-۲» برای شتاب دهی به پژوهش‌های حوزه ایمونوتراپی

اعلام فراخوان «ایمونوتراپی-۲» برای شتاب دهی به پژوهش‌های حوزه ایمونوتراپی

در این فراخوان از پژوهشگران فعال در حوزه ایمونوتراپی در سه سطح پژوهش‌های توسعه‌ای، طرح‌های پسادکتری و پایان‌نامه‌های دکتری حمایت خواهد شد. در مورد پژوهش‌های توسعه‌ای و طرح‌های پسادکتری محققان می‌توانند پیشنهاده‌های خود را در بازه‌ی زمانی ۲۸/‏۱۲/‏۱۴۰۲‬ تا ۳۱/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ در سامانه کایپر بارگذاری نمایند. دانشجویان دکتری می‌توانند پیشنهاده‌های رساله‌ی دکتری مصوب خود را از تاریخ ۲۸/‏۱۲/‏۱۴۰۲‬ لغایت ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ در سامانه کایپر بارگذاری کنند.

اختصاص حمایت پژوهانه  باشگاه برناسل (BORNA CELL)
باهمت ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی

اختصاص حمایت پژوهانه باشگاه برناسل (BORNA CELL)

به گزارش روابط عمومی، ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی در راستای ماموریت خود مطابق با سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی به منظور حمایت، و کمک به رشد و پرورش و شبکه سازی برگزیدگان المپیادهای علمی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، درنظر دارد به دانشجویان منتخب برجسته و ممتاز شاغل به تحصیل دانشگاهی، در راستای اهداف و اولویت‌های زیر حمایت به عمل آورده و پژوهانة برناسل (BORNA CELL) اعطاء نماید.

فراخوان حمایت از طرح های فناورانه حوزه خانواده و جوانی جمعیت 1402

فراخوان حمایت از طرح های فناورانه حوزه خانواده و جوانی جمعیت 1402

ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی به عنوان دبیرخانه اجرایی حمایت از طرح های فناورانه حوزه خانواده و جوانی جمعیت، در نظر دارد در زمینه تولید داروها، اقلام و تجهیزات، حمایت از طرح‌های توسعه فناوری، کارآزمایی بالینی، تحقیقات بنیادی و تجاری‌سازی طرح‌ها با درک صحیحی از نیازهای حال و آینده در این حوزه، از طرح‎های فناورانه با TRL6 و بالاتر در سه اولویت "درمان ناباروری" ، "سلامت مادر و کودک" و "فرزندآوری" با هدف طراحی و تولید محصولات، ارتقا فرآیندها و خدمات تشخیصی و درمانی در موضوعات ذیل حمایت به عمل آورد.

استفاده زودهنگام از محصولات تاییدشده مبتنی بر CAR T-Cell  برای درمان مولتیپل میلوما بجای بکارگیری آن ها در خط پایانی درمان

استفاده زودهنگام از محصولات تاییدشده مبتنی بر CAR T-Cell برای درمان مولتیپل میلوما بجای بکارگیری آن ها در خط پایانی درمان

سازمان غذا و دارو آمریکا درمان CAR T-Cell تراپی با کمک Abecmaرا به عنوان درمان خط دوم و درمان Carvykti را به عنوان درمان خط سوم برای مولتیپل میلوما تایید کرده است و انجمن پیوند و سلول درمانی آمریکا (ASTCT)حمایت خود را از این مسئله اعلام کرده است.

  توصیه برای استفاده از روش درمانی مبتنی بر CAR-T برای درمان مولتیپل میلوما بعنوان خط درمانی مقدماتی

توصیه برای استفاده از روش درمانی مبتنی بر CAR-T برای درمان مولتیپل میلوما بعنوان خط درمانی مقدماتی

کمیته فرآورده‌های دارویی برای استفاده انسانی در آژانس دارویی اروپا (CHMP) توصیه کرد که رگلاتوری‌ها Carvykti (ciltacabtagene autoleucel) را به عنوان خط دوم درمان برای بیماران عودکننده یا مقاوم به درمان مولتیپل میلوما تایید کنند. این کمیته به طور خاص تایید درمان سلول های CAR-T با هدایت آنتی ژن بلوغ لنفوسیت B (BCMA) را برای بیمارانی که یک عامل تعدیل کننده سیستم ایمنی و یک مهارکننده پروتئازوم دریافت کرده اند و سرطان آنها نسبت به عامل تعدیل کننده ایمنی Revlimid (لنالیدومید) بریستول-مایرز اسکوئیب مقاوم است، توصیه کرد.

تانیا پلاست فناوری،تولید کننده لوله کشت سلول

تانیا پلاست فناوری،تولید کننده لوله کشت سلول

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، جلسه ای پیرامون بررسی پیشرفت پروژه های مورد حمایت این ستاد، مورخ شنبه 11/01/1403 با حضور دکتر عارفیان دبیر ستاد و دکتر دهقانی مدیر گروه منابع انسانی و ترویج با مدیران شرکت تانیا پلاست فناوری در محل شرکت برگزار گردید.

تایید درمان جدید CAR T-Cell برای سرطان کولورکتال به عنوان داروی Orphan از سوی FDA

تایید درمان جدید CAR T-Cell برای سرطان کولورکتال به عنوان داروی Orphan از سوی FDA

A2B530 یک گیرنده آنتی ژن کایمریک (CAR) برای درمان با کمک سلول T است که توسط A2 Biotherapeutics برای درمان بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال HLA-A*02 مثبت هتروزیگوت با بیان آنتی ژن کارسینوامبریونیک و از دست دادن بیان HLA-A*02 توسعه یافته است.

//isti.ir/XHbf