آغاز اولین کارآزمایی بالینی یک روش پیشگامانه برای رشد کبدهای مینیاتوری در بدن بیمار

شرکت LyGenesis پیشگام در روش درمانی آزمایشی نوآورانه با پتانسیل تغییر چشم انداز درمان پزشکی با رشد کبدهای مینیاتوری در غدد لنفاوی بیماران است. این رویکرد پیشگامانه راه حلی امیدوارکننده برای چالش های ناشی از بیماری های کبد و کمبود حاد اهداکنندگان عضو ارائه می دهد.

شرکت LyGenesis پیشگام در روش درمانی آزمایشی نوآورانه با پتانسیل تغییر چشم انداز درمان پزشکی با رشد کبدهای مینیاتوری در غدد لنفاوی بیماران است. این رویکرد پیشگامانه راه حلی امیدوارکننده برای چالش های ناشی از بیماری های کبد و کمبود حاد اهداکنندگان عضو ارائه می دهد.

درمان آزمایشی001LYG-LIV-، شامل پیوند سلول‌های کبدی (سلول‌های کبدی تخصصی هستند که از کبدهای اهدایی به دست می‌آیند) به غدد لنفاوی بیمار می باشد. فرضیه پشت این درمان آن است که این سلول های کبدی پیوندی در طول زمان، تکثیر و بالغ می شوند و در نهایت به بافت کبدی کاملاً کاربردی در بدن بیمار تبدیل می شوند. هدف اصلی این درمان نوآورانه ارائه یک گزینه درمانی جدید و موثر برای افرادی است که از بیماری کبدی پیشرفته (ESLD) رنج می برند.

ESLD یک بیماری شدید و اغلب تهدید کننده زندگی است که سالانه میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمبود اهداکنندگان مناسب برای کبد منجر به لیست های انتظار طولانی برای پیوند کبد شده است که موجب نیاز اساسی به گزینه های درمانی جایگزین شده است.

درمان LyGenesis به طور بالقوه می تواند این شکاف را با استفاده از بدن خود بیمار برای رشد یک کبد جدید پر کند و زندگی بسیاری را نجات دهد و مراقبت از بیمار را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

در حالی که نتیجه آزمایش‌های بالینی در حال انجام، فعلا نامشخص است، LyGenesis پتانسیل گسترده‌تری را برای این فناوری پیشگامانه، فراتر از درمان بیماری‌های کبدی می‌بیند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که این رویکرد نوآورانه می‌تواند برای کشت بافت‌ها برای سایر اندام‌های حیاتی مانند کلیه‌ها، تیموس و پانکراس تطبیق داده شود. در صورت موفقیت، این راهکار می تواند راه را برای تحولات بزرگی در زمینه پزشکی بازساختی هموار کند و امید جدیدی را به بیمارانی که از انواع بیماری های مرتبط با اندام های مختلف بدن رنج می برند، ارائه دهد.

LyGenesis با آغاز کارآزمایی‌های انسانی گام مهمی در توسعه این درمان نوآورانه برداشته است. در ماه مارس، این تیم شروع به تزریق این درمان به 12 بیمار مبتلا به بیماری های کبدی پیشرفته کردند.

دکتر مایکل هافورد، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت LyGenesis نسبت به پتانسیل این درمان پیشگامانه ابراز خوش بینی کرده است. او در این خصوص گفت: اگر مطالعه ما موفقیت آمیز باشد و تاییدیه FDA را دریافت کنیم، سلول درمانی آلوژنیک ما می تواند ده ها بیمار ESLD را درمان کند. این مسئله می تواند به رفع عدم تعادل فعلی بین عرضه و تقاضای اهداکنندگان عضو کمک کند و به نفع بیماران نیازمند باشد.

لینک خبر:

https://dunyanews.tv/en/Health/804056-Doctors-run-first-human-trial-of-growing-new-liver-in-patient’s-body

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZMNx