لیست اخبار صفحه :321
تدوین راهنمای صنعت در مطالعات پیش بالینی، گامی در جهت یکپارچه سازی سرمایه گذاری تحقیقاتی در  حوزه محصولات مبتنی بر سلول و ژن

تدوین راهنمای صنعت در مطالعات پیش بالینی، گامی در جهت یکپارچه سازی سرمایه گذاری تحقیقاتی در حوزه محصولات مبتنی بر سلول و ژن

نشست هم‌اندیشی با حضور جمعی از متخصصین و صاحبنظران به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون تدوین پیش نویس راهنمای صنعت برای بررسی های پیش بالینی محصولات مبتنی بر سلول و ژن در تاریخ دوشنبه 27 خرداد ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

راهکاری برای پیوند موفق تر سلول های بتا در مدل های دیابتی

راهکاری برای پیوند موفق تر سلول های بتا در مدل های دیابتی

زمانی که جزایر پانکراسی اولیه یا مشتق از سلول های بنیادی درون کپسول های ژله ای استاندارد قرار می گیرند، پاسخ التهابی سیستم ایمنی منجر به رشد بیش از حد سلولی می شود که سلول های پیوندی را به نوعی خفه می کند و منجر به نارسایی پیوند می شود.

نقش سلول های بنیادی در کاهش علائم  پیری

نقش سلول های بنیادی در کاهش علائم پیری

محققین در مطالعه ای به بررسی نقش پیری در کاهش جمعیت سلول های بنیادی پرداختند و به دنبال راهی برای معکوس کردن این اثر بودند. در این مطالعه مقایسه موش های سه تا پنج ماهه با موش های دو ساله نشان داد که جمعیت سلول های بنیادی روده ای با افزایش سن کاهش می یابد.

توسعه دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح دانش آموزی
در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد:

توسعه دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح دانش آموزی

یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر خوری مدیر عامل شرکت شیمی سبز کیمیا گلستان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 27 خردادماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

ایمنوسل‌تراپی تحولی بزرگ در درمان سرطان

ایمنوسل‌تراپی تحولی بزرگ در درمان سرطان

درمان بیماری‌های سخت همچون سرطان ذهن بسیاری را درگیر کرده است. تحقیقات علمی راهکارها و شیوه‌های نوینی را در این خصوص ارائه داده است یکی از این روش‌ها ایمنوسل تراپی است.

//isti.ir/X1Ti