تدوین راهنمای صنعت در مطالعات پیش بالینی، گامی در جهت یکپارچه سازی سرمایه گذاری تحقیقاتی در حوزه محصولات مبتنی بر سلول و ژن

نشست هم‌اندیشی با حضور جمعی از متخصصین و صاحبنظران به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون تدوین پیش نویس راهنمای صنعت برای بررسی های پیش بالینی محصولات مبتنی بر سلول و ژن در تاریخ دوشنبه 27 خرداد ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، نشست هم‌اندیشی  با حضور جمعی از متخصصین و صاحبنظران به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون تدوین پیش نویس راهنمای صنعت برای بررسی های پیش بالینی محصولات مبتنی بر سلول و ژن در تاریخ دوشنبه 27 خرداد ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در  این جلسه با توجه به لزوم تدوین راهنمای مطالعات پیش بالینی برای محصولات سلول و ژن، ضمن بررسی و مطالعه‌ی گروهی نسخه پیش نویس اولیه ، هر کدام از اعضا نظرات و پیشنهادات تکمیلی خود را در جهت بهبود نسخه نهایی ارائه نمودند.

 با توجه به رسالت اصلی تحقیقات حوزه سلولهای بنیادی که رفع نیازمندی های حوزه سلامت می باشد یکپارچه سازی سرمایه گذاری تحقیقاتی در این حوزه، منجر به ایجاد حس تعهد و پاسخگویی در بخش سرمایه گذار شده و تسهیل گر امکان نظارت استاندارد واحدهای بازرسی خواهد شد که موجب ارتقا کیفی محصولات می گردد و اعتماد عمومی را جلب می نماید.

گفتنی است این آیین نامه پس از تدوین نهایی با هدف توسعه محصولات سلول و ژن درمانی در دسترس تولید کنندگان این حوزه قرار خواهد گرفت.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zj51