کمک به توسعه ایمونوتراپی توسط کتابخانه‌های مصنوعی CAR

در طول دهه گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در ایمونوتراپی مدرن حاصل شده است که توسط درمان‌های هدفمندی که رگ‌زایی تومور و محرک‌های ذاتی رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند، هدایت می‌شود.

 

 

در طول دهه گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در ایمونوتراپی مدرن حاصل شده است که توسط درمان‌های هدفمندی که رگ‌زایی تومور و محرک‌های ذاتی رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند، هدایت می‌شود. درحالی‌که درمان‌های هدفمند کنونی بر شناسایی «هدف‌های خاص» تکیه می‌کنند، سیستم ایمنی برای شناسایی آنتی‌ژن‌ها به مجموعه وسیع و متنوعی از آنتی‌بادی‌ها متکی است.

تحقیقات جدید توسعه و کاربرد کتابخانه‌هایی از سلول‌های ایمنی را گزارش می‌دهند که مجموعه‌های متنوعی از CAR ها را نشان می‌دهند. به‌طوری‌که می‌توانند آنتی‌ژن‌های غیرخودی را تشخیص دهند و گسترش کلونال وابسته به آنتی‌ژن را نشان دهند. این یافته‌ها در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

کتابخانه‌های آنتی‌بادی را می‌توان بر اساس حیوانات ایمن‌سازی شده، انسان‌های ایمن شده طبیعی یا آلوده، سیستم‌های ایمنی ساده یا منابع مصنوعی ساخت. با توجه به تنوع بالا، کتابخانه‌های آنتی‌بادی می‌توانند آنتی‌بادی علیه آنتی‌ژن‌های مختلف، از جمله آنتی‌ژن‌های خودی غیرایمونوژن و آنتی‌ژن‌های سمّی تولید کنند. به همین دلیل، این کتابخانه‌ها در حال حاضر به طور گسترده در صنعت و دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این فناوری موارد ذیل را به دنبال دارد:

(1) ایجاد ساختارهای کاندید پلی‌کلونال و در عین حال تعریف‌شده برای هدف قرار دادن تومورها.

(2) تولید آنتی‌بادی‌های خاص تومور.

(3) شناسایی نئوآنتی‌ژن‌های خاص تومور.

بنابراین، کتابخانه سلولی مصنوعی می‌تواند دامنه سلول‌درمانی و فناوری‌های نمایش آنتی‌بادی و غربالگری را گسترش دهد. با توجه به ویژگی‌های غنی‌سازی تکاملی، کتابخانه سلولی مصنوعی می‌تواند به‌خوبی برای تنظیمات تومور-زنوگرافت مناسب باشد و می‌تواند به سایر مدل‌های بیماری مانند آندومتریوز و فیبروز اندام گسترش یابد. این سیستم می‌تواند یک فناوری قانع‌کننده برای غربالگری عملکردی CAR و کشف نامزدها و اهداف دارویی باشد.

https://www.genengnews.com/topics/drug-discovery/synthetic-car-libraries-may-aid-immunotherapy-development/

 

 

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zzou