کشف دانش آموزان مستعد و هدایت آنها به سمت علوم نوین در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی از طریق برگزاری المپیاد دانش آموزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشست هم اندیشی دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر سلطانی نژاد رئیس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی با دکتر گلشن مدیر کل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان و  آینده سازان بنیاد ملی نخبگان  و دکتر نقشینه رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان در خصوص بررسی اعطای سهمیه کنکور برای برگزیدگان نهایی المپیاد دانش آموزی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر سلطانی نژاد به ارایه گزارشی از فرآیند برگزاری این المپیاد طی شش سال گذشته  و منابع آزمون پرداخت. وی همچنین دستور جلسه را با توجه به مطالبات برگزیدگان، بررسی اعطای سهمیه کنکور برای برگزیدگان نهایی این فرآیند علمی  عنوان نمود.
سپس دکتر حمیدیه به پیگیری های صورت گرفته از طرف ستاد طی سال های گذشته برای اعطای سهمیه کنکور برای برگزیدگان نهایی این رویداد اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه علوم نوین سلول های بنیادی به عنوان انقلاب پزشکی جدید در دنیا محسوب می شود و زیرساخت های لازم جهت این علوم طی سال های گذشته در کشور از طریق ستاد فراهم شده است، کشور نیاز دارد که این علم را کاربردی نماید. جهت این امر می بایست اقدام به استعداد یابی و توانمند سازی از سطح دانش آموزی می نمودیم که خوشبختانه از سال تحصیلی 1394 با راه اندازی این المپیاد توانستیم این موضوع را عملی نماییم و مسیرها را برای کاربرد سازی این علوم هموار کنیم.
وی همچنین با اشاره به نحوه غربالگری دانش پژوهان و آموزش های تئوری و عملی در دوره اردوی تابستانی گفت: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی و منطقه سرمایه گذاری کلانی در زمینه علوم و فناوری های سلول های بنیادی طی 10 سال گذشته انجام داده اند، جهت پیشرفت همزمان با جهان و درمان بیماران نیازمند به این حوزه ، نیاز به قشر مستعد و توانمند در زمینه سلول های بنیادی داریم که با توجه به سبقه این رویداد ستاد در نظر دارد پیگیری های اساسی جهت حمایت از برگزیدگان آن را انجام دهد.
در ادامه دکتر نقشینه معاون باشگاه دانش پژوهان جوان به تشریح اهمیت برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی به عنوان ابزاری ارزشمند در غربالگری دانش آموزان مستعد در سطح کشور پرداخت.
در پایان دکتر گلشن مدیر کل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان و آینده سازان بنیاد ملی نخبگان به بررسی راه کارهای لازم جهت حمایت از برگزیدگان نهایی این رویداد علمی پرداخت.
کلمات کلیدی
//isti.ir/ZJ2r