کشف تغییرات ژنتیکی جدید در رفتار شناکردن سلول‌های اسپرم

  تیمی از دانشمندان کشف کرده‌اند که رفتار سلول‌های اسپرم تا حدی به ترکیب DNA فردی این سلول‌ها مربوط می‌شود، نه فقط ژنتیک مردان. این نتایج، که درک جدیدی از رقابت بین سلول‌های اسپرم برای بارور کردن تخمک را ارائه می‌کند، پیامدهای بزرگ‌تری برای فرآیند تولید مثل دارد

 

تیمی از دانشمندان کشف کرده‌اند که رفتار سلول‌های اسپرم تا حدی به ترکیب DNA فردی این سلول‌ها مربوط می‌شود، نه فقط ژنتیک مردان. این نتایج، که درک جدیدی از رقابت بین سلول‌های اسپرم برای بارور کردن تخمک را ارائه می‌کند، پیامدهای بزرگ‌تری برای فرآیند تولید مثل دارد.

در این مطالعه که بر روی رفتار شنای اسپرم‌ها تمرکز دارد، برای اولین بار است که به صورت مستقیم رفتار اسپرم را در نتیجه تغیییرات جهش ایجاد شده ارزیابی می‌کند. این مطالعه با ارائه پیشرفت و کاربردهایی از ارزیابی عملکرد اسپرم می‌تواند کیفیت ژنتیکی که حمل می‌کند را بهبود بخشد.

ریچارد بورووسکی، استاد بازنشسته دپارتمان زیست شناسی دانشگاه نیویورک و نویسنده ارشد این مطالعه توضیح می‌دهد: «تاکنون، دیدگاه غالب این بود که این تغییر در رفتار شنا منعکس کننده ژنتیک کلی مردان است تا ژنتیک متغیر سلول‌های اسپرم فردی.» مقاله‌ای که در 11 نوامبر در مجله Scientific Reports منتشر شد. این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد تفاوت‌های ژنتیکی می‌تواند به طور مستقیم بر رفتار شنای سلول‌های اسپرم تاثیر بگذارد.

https://scitechdaily.com/new-genetic-variations-discovered-in-swimming-behavior-of-sperm-cells/#:~:text=A%20new%20study%20that%20centered,of%20the%20genetics%20they%20carry

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zajv