کاهش نرخ عود ملانوما در کارآزمایی ترکیبی Keytruda و واکسن سرطان mRNA مدرنا، مرک و شرکای آنها



 Merck & Co نشان داده است که چرا 250 میلیون دلار روی ایمونوتراپی سرطان mRNA مدرنا سرمایه گذاری کرده است.  هفته ها پس از شراکت مرک در این برنامه، شرکا نشان دادند که کاندیدای شخصی سازی شده خطر عود یا مرگ را تا 44 درصد کاهش می دهد که به بیماران ملانوما همراه با کیترودا داده شود.

 کاندید، که به عنوان mRNA-4157/V940 نامیده می شود، یک درمان mRNA شخصی است که برای نئوآنتی ژن های موجود در تومور بیمار طراحی شده است. این رویکرد، چرخشی بر روی واکسن های سرطانی است که در دهه 2010 مورد تحقیق و توسعه قرار گرفته اند.  شرکت ها امیدوارند با تجزیه و تحلیل تومور بیمار، شناسایی mRNA ای که می تواند پاسخ ایمنی را تحریک کند. و قرار دادن مولکول ها در نانوذرات لیپیدی، نتایج را بهبود ببخشند.

 مرک و مدرنا شواهد بالینی ارائه کرده اند که این رویکرد کارآمد است.  محققان 157 فرد مبتلا به ملانوم مرحله 3 یا 4 را در کارآزمایی با برچسب باز فاز 2b ثبت نام کردند تا پس از برداشتن کامل توسط جراحی، mRNA-4157 و Keytruda یا مهارکننده نقاط وارسی را به تنهایی دریافت کنند.

 افزودن mRNA-4157 در مقایسه با Keytruda به تنهایی، خطر عود یا مرگ را تا 44 درصد کاهش داد.  این یافته، که شرکا از آن به عنوان اولین ارائه اثربخشی برای درمان سرطان mRNA در یک کارآزمایی بالینی تصادفی استقبال کردند، زمینه را برای انتقال به فاز 3 و گسترش به سایر سرطان ها فراهم کرد.

 مرک و مدرنا قصد دارند در مورد این دادهها با ارگان های نظارتی با هدف شروع آزمایش فاز 3 ملانوم در سال آینده و "گسترش سریع به انواع تومورهای دیگر" صحبت کنند.  تکرار موفقیت در فاز 3 یک بازار را برای شرکا باز می کند، اما گسترش اندیکاسیون ها برای پرده برداری از پتانسیل کامل mRNA-4157 باید موفقیت آمیز باشد که این می تواند چالش برانگیز باشد.

 ملانوما یک تومور خاص پاسخگو نسبت به سیستم ایمنی است، همانطور که شواهد نشان می دهد که تومورها می توانند خود به خود پسرفت کنند و وضعیت بیماری به عنوان زمینه اثبات اولیه برای ایمونوتراپی های سرطان به همان ابتدای کار برمی گردد. از آنجا که مرک و مدرنا به سوی اندیکاسیون های دیگر می روند، ممکن است تاثیر mRNA-4157 در اندیکاسیون های دیگر به همان اندازه مشاهده نشود.

 با این حال، داده های ملانوما برای شراکت مرک-مدرنا و همچنین برای رقبایی که در حال توسعه درمان های مشابه هستند، جالب توجه است.  Genentech شرکت Roche از طریق قرارداد با BioNTech خریداری کرد و در حالی که نرخ پاسخ در فاز 1b تک رقمی شد، در حال کار روی دادههای ترکیبی کیترودا در فاز میانی در ملانوما است.

 سهام مدرنا در معاملات در بازار با 8 درصد افزایش به 178 دلار رسید.


https://www.fiercebiotech.com/biotech/merck-co-moderna-mrna-cancer-vaccine-slashes-melanoma-recurrence-rate-keytruda-combo-trial

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZsYv