پیگیری بهره‌مندی برگزیدگان المپیاد سلولی از تسهیلات نخبگان

رئیس کمیته علمی المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ستاد توسعه سلول‌های بنیادی از رایزنی و پیگیری این ستاد برای بهره‌مندی برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی از تسهیلات بنیاد نخبگان خبر داد.

رئیس کمیته علمی المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ستاد توسعه سلول‌های بنیادی از رایزنی و پیگیری این ستاد برای بهره‌مندی برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی از تسهیلات بنیاد نخبگان خبر داد.

  به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دکتر «ماریا ظهیری» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: چهارمین دوره المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی امسال در حال برگزاری است و تاکنون دو مرحله از این دوره المپیاد برگزار شده است.
وی بیان کرد: با توجه به استقبال دانش آموزان و بازخوردهای خوبی که از سوی دبیران مدارس در رابطه با برگزاری این المپیاد صورت گرفته است، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است امتیاز بنیاد ملی نخبگان و سایر امتیازهای مربوط به استعدادهای برتر را برای برگزیدگان المپیاد در بخش دانش‌آموزی فراهم کند.
ظهیری بیان کرد: در این زمینه نیز رایزنی‌هایی با بنیاد ملی نخبگان داشته‌ایم و مدارک، مستندات و بازخوردهای مربوط در این زمینه را به بنیاد نخبگان ارائه کرده‌ایم و بنا شده در کارگروه‌های تخصصی بنیاد نخبگان این مسئله مطرح شود و امکان بهره‌مندی دانش آموزان از این امتیازات فراهم شود.
وی گفت: همچنین بهره‌مندی برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی برای زمان فارغ‌التحصیلی و ورود به دانشگاه نیز در حال رایزنی است، ستاد به دنبال این است که دانش آموزان برگزیده این المپیاد امکان فعالیت و تحصیل در رشته‌های مرتبط داشته باشند و از طرح‌های پژوهشی آن‌ها نیز بعد از ورود به دانشگاه حمایت شود، به عبارتی در نظر داریم پرونده المپیادی این دانش آموزان بعدها که دانشجو شدند اعتبار و برندی برای آن‌ها باشد تا بتوانند در این حوزه به فعالیت‌های تحقیقاتی خود ادامه دهند.
وی یادآور شد: المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مورد قبول مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان هست و از مزایای این مرکز استفاده می‌شود.
وی گفت: اکنون در بخش المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی امکان برخورداری برگزیدگان نهایی این المپیاد از تسهیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ملی نخبگان فراهم شده است، نفرات برگزیده علاوه بر اینکه جهت ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و در صورت ادامه تحصیل در مقطع دکتر در مرحله مصاحبه نیز مشمول امتیازاتی خواهند شد، علاوه بر این امتیازات، این برگزیدگان عضو بنیاد ملی نخبگان نیز خواهند شد و از تسهیلات این بنیاد بهره‌مند می شوند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZBV1