پنجمین مورد تایید شده ی درمان بیمار مبتلا به HIV

بیمار دوسلدورف جدیدترین بیماری است که از HIV رهایی یافته و هیچ نشانه ای از بازگشت بیماری وی وجود ندارد

 

بیمار دوسلدورف جدیدترین بیماری است که از  HIV رهایی یافته و هیچ نشانه ای از بازگشت بیماری وی وجود ندارد.

محققان اعلام کردند که یک مرد 53 ساله در آلمان از HIV درمان شده است. آن ها اعلام کردند که برای حفظ حریم خصوصی این شخص او با عنوان "بیمار دوسلدورف" شناخته می شود، وی پنجمین مورد تایید شده از درمان HIV است. اگرچه جزئیات درمان موفقیت آمیز او برای اولین بار در کنفرانسی در سال 2019 اعلام شد، اما محققان در آن زمان نتوانستند تایید کنند که او به طور رسمی درمان شده است.

امروز، محققان اعلام کردند که بیمار دوسلدورف حتی پس از قطع داروی HIV در چهار سال پیش، هنوز هیچ ویروس قابل تشخیصی در بدن خود ندارد.

دکتر Bjorn-Erik Ole Jensen که جزئیات این مورد را در "Nature Medicine" ارائه کرد، گفت: "این واقعاً یک درمان است و نه فقط بهبودی طولانی مدت."

جنسن گفت: «این نماد آشکارا مثبت باعث امیدواری می شود، اما کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد».

برای اکثر افراد، HIVیک عفونت مادام العمر است و ویروس هرگز به طور کامل از بین نمی رود. به لطف درمان های نوین، افراد مبتلا به HIV می توانند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند.

بیمار دوسلدورف به گروه کوچکی از افرادی می‌پیوندد که تحت شرایط شدید پس از پیوند سلول‌های بنیادی درمان شده‌اند، که معمولاً فقط در بیماران سرطانی انجام می‌شود که هیچ گزینه دیگری ندارند. پیوند سلول های بنیادی یک روش پرخطر است که به طور موثری جایگزین سیستم ایمنی فرد می شود. هدف اولیه از این شیوه درمانی، درمان سرطان یک فرد است، اما این روش همچنین در موارد بسیار اندکی منجر به درمان HIV شده است.

 

https://abcnews.go.com/Health/5th-person-confirmed-cured-hiv/story?id=97323361

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z75v