پلتفرم جستجوی گیرنده سلول های لنفوسیت برای شناسایی اختصاصی نئوآنتی ژن

FDA برنامه داروی جدید تحقیقی Investigational New Drug (IND) را برای درمان با سلول های T هدایت شده برای شناسایی اختصاصی نئوآنتی ژن می پذیرد.

 

FDA برنامه داروی جدید تحقیقی Investigational New Drug (IND) را برای درمان با سلول های T هدایت شده برای شناسایی اختصاصی نئوآنتی ژن می پذیرد.

 محصول مبتنی بر گیرنده سلول T اولین محصولی است که بر اساس همکاری بین Biotechnologies Adaptive ​​و Genentech به توسعه در سرطان شناسی پیشرفت کرده است.  این درمان به یک پلتفرم کاوش گیرنده سلول T برای شناسایی اختصاصی نئوآنتی ژن متکی است.  به گفته این شرکت، درمان‌های جدید با سلول‌های T برای چندین نوع سرطان با هدف ایجاد یک الگوی درمانی جدید در حال توسعه هستند که امکان می‌دهد درمان‌ها بر اساس نیازهای فردی بیماران طراحی شوند.

 چاد رابینز، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران، "این پذیرش از سوی FDA، ارزش پلتفرم پزشکی ایمنی ما و توانایی Adaptive را برای شناسایی و مشخص کردن گیرنده های سلول T درمانی درجه بالینی، که سنگ بنای توانایی های کشف داروی ما است، تایید می کند."

 به طور خاص، پلتفرم کاوش از طریق گیرنده سلول T قادر به شناسایی گیرنده های سلول T طبیعی و قوی است که ممکن است برای توسعه بالینی استفاده شوند. گزارش شده است که بیش از 8000 گیرنده سلول T منحصر به فرد و اختصاصی با آنتی ژن با بیش از  600 هدف مهم بالینی، توسعه یافته است.

 گفته می شود این مدل دارای توان عملیاتی و حساسیت بالایی است و همچنین می تواند هزاران آنتی ژن را در یک غربالگری کاوش کند.  همچنین می‌تواند گیرنده‌های سلول T با فرکانس پایین را مشخص کند و صدها هزار زنجیره آلفا/بتا را جفت کند.  کاندیدهای بالینی با تجزیه و تحلیل از کل مجموعه گیرنده سلول T انتخاب می شوند.  این پلتفرم گیرنده‌های سلول T سیتوتوکسیک به خوبی مشخص، به‌طور طبیعی بهینه‌شده را ارزیابی می‌کند و در عین حال انعطاف‌پذیری را برای هدف‌گیری چندگانه از طریق ترکیب‌های قوی گیرنده‌های سلول T حفظ می‌کند.

 پس از خون‌گیری، بهترین گیرنده‌های سلول T ویژه نئوآنتی‌ژن را می‌توان در زمان واقعی شناسایی کرد که قادر به هدف‌گیری جهش‌های منحصربه‌فرد هستند.  اعتقاد بر این است که گیرنده های سلول T خاص بیمار ممکن است برای ایجاد عوامل سلولی شخصی استفاده شوند.  این می تواند یک محصول مشترک حاوی یک گیرنده سلول T باشد که قادر به هدف قرار دادن یک نئوآنتی ژن مشترک سرطانی است یا یک محصول درمانی با سلول T خصوصی که دارای چندین گیرنده سلول T است که روی نئوآنتی ژن های توموری خاص فرد قرار می گیرد.

 

https://www.cancernetwork.com/view/recap-experts-discuss-the-identification-and-appropriate-treatment-of-gvhd

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zvkw