ورود رئیس سابق FDA به شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر NEA با تمرکز بر درمان های نوین

اسکات گاتلیب کمتر از دو ماه بعد از استعفا از ریاست FDA مجددا سرمایه‌گذاری در صنعت داروها و روش های نوین درمانی را آغاز کرد او کار خود را به‌عنوان شریک ویژه در شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر NEA شروع کرده است.

اسکات گاتلیب کمتر از دو ماه بعد از استعفا از ریاست FDA مجددا سرمایه‌گذاری در صنعت داروها و روش های نوین درمانی را آغاز کرد. او کار خود را به‌عنوان شریک ویژه در شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر NEA شروع کرده است.
گاتلیب پیش از تصدی ریاست FDA نیز به مدت حدود یک دهه در شرکت NEA فعالیت کرده بود. این شرکت عمدتا روی شرکت‌های زیست فناوری که در ابتدای فعالیت خود و مراحل ابتدایی توسعه داروهایشان هستند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

در طول مدیریت گاتلیپ در FDA   درمان های نوینی بر پایه ژن درمانی مورد تایید قرار گرفت. Kymriah  شرکت نوارتیس و Yescarta  شرکت گلیاد محصولاتی بودند که بر پایه  CAR-T Cellموفق به دریافت تائیدیه FDA شدند.  Luxturna  شرکت اسپارک نیز ژن درمانی  مربوط به بیماری لبر بود که زیرنظر گاتلیپ توانست مجوز درمانی را دریافت نماید.

حال گاتلیپ در زمانی به شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر NEAدوباره برمیگردد که تجربه بالاتر و دیدگاه وسیع تری راجع به درمان های نوین را در اختیار دارد.

Reference:https://medcitynews.com/2019/05/scott-gottlieb-returns-to-nea-this-time-with-some-valuable-experience-under-his-belt/

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZiF1