هومن ژن پارس، ارائه دهنده سیستم جامع تحلیل داده های زیستی

در جلسه مشترکی که با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر فرجی فرد مدیر فناوری تجاری سازی و بازار ستاد و مدیر عامل شرکت هومن ژن پارس در ستاد برگزار شده، ایشان به معرفی شرکت و فعالیت های جاری آن پرداختند.

  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، در جلسه مشترکی که با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر فرجی فرد مدیر فناوری تجاری سازی و بازار ستاد و مدیر عامل شرکت هومن ژن پارس در ستاد برگزار شده، ایشان به معرفی شرکت و فعالیت های جاری آن پرداختند.

شرکت هومن ژن پارس، ابتدا تحت عنوان مرکز خدمات امیکس شریف (مستقر در دانشگاه صنعتی شریف) با هدف ایجاد یک گروه تخصصی در زمینه تحلیل داده های زیستی و ارائه خدمات تحلیل داده های حجیم از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز نموده است. این مرکز در حال حاضر در حال پیاده سازی سیستم جامع تحلیل داده های زیستی برای کاربران تخصصی از جمله، دانشجویان، مراکز تحقیقاتی و پزشکان ژنتیک است که نمونه پیش صنعتی این محصول آماده بهره برداری میباشد. همچنین این مرکز از تابستان سال ۱۳۹۶ خدمات تحلیل داده های زیستی خود را به طور مستقیم به آزمایشگاه های ژنتیک آغاز کرده است و تاکنون توانسته است به چندین آزمایشگاه ژنتیک صاحب نام خدمات تحلیل داده ارائه دهد.

مهمترین توانمندی های این شرکت عبارت است از: ارائه خدمات توالی یابی نسل جدیدpanel Targeted, Exome( RNA, Genome )، انجام آزمایشات پیشرفته ژنتیک مانند آزمایش تشخیص سرطان های وراثتی، تشخیص پیش از تولد حاملین بیماری های ژنتیک و تشخیص اختلالات پوستی با نتایج تایید شده کلینیکال، تحلیل جامع انواع داده های NGS  با قیمت بسیار پایین تر از نمونه های مشابه خارجی، پیاده سازی نرم افزارهای پردازش داده های حجیم زیستی در آزمایشگاه ها و سایر مراکز علمی-تحقیقاتی، ایجاد بانک داده های ژنتیک با استفاده از داده های موجود در آزمایشگاه و مراکز ژنتیک با قابلیت فیلترینگ، جستجوی پیشرفته و اشتراک گذاری و انجام مطالعات جمعیتی با داده های NIPT از طریق ژنوتایپینگ، واریانت/اس ان پی/ایندل کالینگ و آلل فرکانس دیسکاوری.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZJF1