همکاری مشترک کمپانی Plasticell و LambdaGen برای ایمونوتراپی سرطان

همکاری استراتژیک بین کمپانی Plasticell مستقر در بریتانیا و LambdaGen مستقر در سنگاپور، یک پروژه ایمونوتراپی‌ برای سرطان از طریق گیرنده آنتی‌ژن کایمریک (CAR-NK) مشتق از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (iPSCs) می باشد.

 

همکاری استراتژیک بین کمپانی Plasticell مستقر در بریتانیا و LambdaGen مستقر در سنگاپور، یک پروژه ایمونوتراپی‌ برای سرطان از طریق گیرنده آنتی‌ژن کایمریک (CAR-NK) مشتق از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (iPSCs) می باشد. هزینه ی این همکاری توسط EUREKA GlobalStars، یک برنامه بین‌المللی بودجه تحقیق و توسعه، تامین می‌شود.

این مشارکت 650 هزار دلاری با امید کاهش هزینه تولید و افزایش ایمنی برای ایمونوتراپی های آلوژن سرطان مشتق شده از iPSC  شکل گرفته است.

شرکت  LambdaGen مسئول خطوط تولید  iPSCمهندسی شده با CAR خواهد بود که فعالیت ضد توموری سلول های ایمنی بدن را افزایش می دهد. همچنین کمپانی Plasticell از فناوری غربالگری ترکیبی خود، CombiCult، برای تبدیل iPSC ها به سلول های NK استفاده خواهد کرد.

دکتر مارینا تارونینا، مدیر تحقیق و توسعه شرکت Plasticell در این خصوص گفت: نیاز به محصولات ایمونوتراپی آماده برای مصرف «off the shelf» وجود دارد که می توان توسط سلول های NK مهندسی شده که قادر به عملکرد در یک محیط آلوژنیک هستند، برآورده شود.

لینک خبر:

https://bioprocessintl.com/bioprocess-insider/deal-making/plasticell-and-lambdagen-team-on-off-the-shelf-stem-cell-platform/

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zamw