همکاری مشترک دو کمپانی AstraZeneca و Quell Therapeutics

AstraZeneca یک همکاری و قرار جدید، با Quell Therapeutics برای توسعه چندین سلول درمانی با استفاده از سلول های T تنظیمی (Treg) مهندسی شده..

 

AstraZeneca  یک همکاری و قرار جدید، با Quell Therapeutics برای توسعه چندین سلول درمانی با استفاده از سلول های T تنظیمی (Treg) مهندسی شده، که دارای پتانسیل درمان دیابت نوع 1 (T1D) و بیماری های التهابی روده (IBD) هستند، منعقد کرده است.

در حال حاضر شرکت Quell 85 میلیون دلار از AstraZeneca دریافت خواهد کرد. این کمپانی واجد شرایط دریافت بیش از 2 میلیارد دلار برای توسعه بیشتر و تجاری سازی درمانهای سلول درمانی می باشد.

منه پانگالوس، معاون اجرایی تحقیق و توسعه داروسازی زیستی در AstraZeneca، در این خصوص گفت: "این یک همکاری بسیار هیجان انگیز با Quell است زیرا ما به دنبال گسترش درمانهای نسل بعدی خود هستیم و پتانسیل های استفاده نشده با سلول درمانی Treg در نشانه های خودایمنی را کشف می کنیم. این با استراتژی ما برای هدف قرار دادن محرک‌های بیماری زمینه‌ای، برای توقف یا کند کردن پیشرفت بیماری و در نهایت تسریع ارائه مراقبت‌های تحول‌آفرین به بیماران مبتلا به شرایط خودایمنی مزمن همسو است.

AstraZeneca گزینه ای برای توسعه بیشتر و تجاری سازی درمان های بالینی موفق برای T1D و IBD خواهد داشت.

لینک خبر:

https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2023/astrazeneca-agreement-with-quell-therapeutics.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zusw