همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‏ های سلول های بنیادی با صندوق های سرمایه گذاری

در جلسه ای که با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر طالبی نماینده شرکت لیدکو برگزار شد ایشان به معرفی فعالیت های این هلدینگ دانش بنیان پرداختند

­­­­

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، در جلسه ای که با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر طالبی نماینده شرکت لیدکو برگزار شد ایشان به معرفی فعالیت های این هلدینگ دانش بنیان پرداختند.

هلدینگ دانش بنیان گسترش صنعت علوم زیستی لیدکو به عنوان شرکت مادر تخصصی، در سال 81 از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد و در سال ۱۳۹۴ با تغيير تركيب سهامداران ، همه سهم "سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران" و"صندوق حمايت و بازنشستگي آينده ساز" به شركت سرمايه گذاري آينده نگر شرق" منتقل گرديد. لیدکو در راستای ماموریت ملی جهت ورود به حوزه فناوری های پیشرفته، تسریع رشد و سرمایه گذاری، با همکاری مراکز تحقیقاتی، مجامع دانشگاهی، نهادها و سازمان های مختلف و با تکیه بر تیم مجرب و متخصص و توان مدیریتی بالا و استفاده مستمر از دانش و تجربه محققان و نخبگان علمی ومشاوران متخصص گام های تاثیر گذاری در حوزه صنایع پیشرفته و علوم زیستی برداشته است.

صندوق پژوهش و فناوری توسعه علوم و فناوری های نوین لیدکو (فاندکو) جز اولین صندوق های پژوهشی خصوصی کشور است. این صندوق به منظور سرمایه‌گذاری و مشارکت در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و فناور و تجاری کردن ایده‌ها، خدمات مشارکتی و مالی و مشاوره‌ای ارائه می‌دهد. فاندکو بر اساس مجوز کارگروه مربوطه، در سال 1397 و با شماره 530171 در اداره ثبت شرکت‌های تهران ثبت و تاسیس گردید.

ستاد توسعه علوم وفناوری‏های سلول های بنیادی در تلاش است تا با همکاری صندوق های سرمایه گذاری در حوزه فناوری های نوین نوین همچون فاندکو چرخه توسعه علم تا ورود به بازار را کامل کرده و بتواند گام مهمی در هم افزایی سرمایه های مادی و معنوی کشور داشته باشد.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZGF1