همکاری ستاد با صندوق های سرمایه گذاری

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، جلسه ای  با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر اجرایی شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش پژوهش و منابع انسانی ستاد، دکتر ابراهیمی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری لیدکو (فاندکو) و دکتر طالبی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر حمیدیه و مدیران ستاد به تشریح ماموریت، اهداف و فعالیت‏ های ستاد پرداختند. دکتر حمیدیه با تاکید بر اهمیت بخش خصوص در توسعه علوم و فناوری‏ های نوین، تاکید داشتند با توجه به پیش بینی های جهانی تاکید داشتند سرمایه گذاری در صنعت سلول‏ های بنیادی و پزشکی بازساختی با ریسک بسیار پایینی در آینده ای نزدیک به حوزه ای بسیار پرسود تبدیل خواهد شد.

در این جلسه دکتر طالبی به معرفی هلدینگ دانش بنیان لیدکو پرداختند. این هلدینگ به عنوان یک شرکت مادر تخصصی، در سال 81 از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد و در سال ۱۳۹۴ با تغيير تركيب سهامداران ، کلیه سهام به شركت سرمايه گذاري آينده نگر شرق" منتقل گرديد. لیدکو در راستای ماموریت ملی جهت ورود به حوزه فناوری های پیشرفته، تسریع رشد و سرمایه گذاری، با همکاری مراکز تحقیقاتی، مجامع دانشگاهی، نهادها و سازمان های مختلف همکاری می‏کند. در همین راستا صندوق پژوهش و فناوری توسعه علوم و فناوری های نوین لیدکو (فاندکو) به عنوان یکی از اولین صندوق های پژوهشی خصوصی کشور تشکیل شد. این صندوق به منظور سرمایه‌گذاری و مشارکت در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و فناور و تجاری کردن ایده‌ها، خدمات مشارکتی و مالی و مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

ستاد توسعه علوم وفناوری ‏های سلول های بنیادی در تلاش است تا با همکاری صندوق های سرمایه گذاری در حوزه فناوری های نوین همچون فاندکو چرخه توسعه علم تا ورود به بازار را کامل کرده و بتواند گام مهمی در هم افزایی سرمایه های مادی و معنوی کشور داشته باشد.

 


کلمات کلیدی
//isti.ir/ZqH3