همکاری با سازمان غذا و دارو جهت حمایت از توسعه محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با فناوری پیشرفته

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد و دکتر زارع کارشناس مسئول گروه فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی سازمان غذا و دارو و جمعی از اعضای ستاد در تاریخ 10 شهریور ماه 1399 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی در سازمان غذا و دارو به بحث پیرامون موضوعات و چالش‌های موجود در حیطه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و گفت: می بایست در حل چگونگی مشکلات شرکت‌های فعال در این حوزه توجه جدی شود.

در ادامه دکتر امیرخانی با اشاره تشکیل کمیته راهبردی سلول‌های بنیادی در جهت توسعه و رونق تولید محصولات با فناوری‌های پیشرفته در کشور را مهم برشمرد و خواستار ارائه راهکار و کوتاه نمودن فرایندهای ذیربط در جهت اخذ مجوزهای مربوطه و حل مشکلات شرکت‌ها در این زمینه شد.

سپس دکتر زارع توضیحاتی در زمینه نیاز به ایجاد زیر ساخت‌های لازم در این حوزه ارائه نمود و گفت: سازمان غذا و دارو از توسعه محصولات با فناوری‌های پیشرفته حمایت نموده و آماده هر نوع حمایت در چارچوب کمیته راهبردی مشترک می باشد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZoPp