همراهی اعضاء ستاد سلول های بنیادی در برگزاری سی و یکمین کنگره بین المللی بیماری های کودکان

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی،" سی و یکمین همایش سالانه بين المللی بيماريهای کودکان "طبق روال هر ساله توسط گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز طبی کودکان، قطب علمی طب کودکان کشور و با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی، انجمن های علمی تخصصی و فوق تخصصی کودکان و مراکز تحقیقاتی مرتبط با سلامت و بیماریهای کودکان و نوجوانان برگزار گردید.

اين کنگره علاوه بر دست آوردهای علمی آن، فرصتی برای ديدار و تبادل افكار همکاران رشته های فوق تخصصی مختلف طب کودکان و گروه پرستاری کودکان از ايران و ساير كشورهاي جهان را فراهم می آورد، ضمن آنکه آشنائی با تجهيزات نوین پزشکی و فرآورده های داروئی جديد از ره آوردهای ديگر اين همايش می باشد.

در پنل سلول و ژن درمانی به ریاست دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و عضو هیات علمی مزکز طبی کودکان، ابتدا دکتر عارفیان به کلیاتی در مورد سلول درمانی در بیماری های کودکان و در ارتباط با روشهای انتقال ژن به منظور ژن درمانی در بیماری های کودکان به ایراد سخنرانی پرداخت. سپس، دکتر حمیدیه به جمع بندی این حوزه دانشی و تکنولوژی به عنوان یک روش نوین پرداخت و گفت: نسل بعدي سلول درماني با مهندسي سلول قابل انجام خواهد بود و تزريق سلول به تنهایی جوابگوی درمان های نوین نخواهد بود. ضمن اشاره به اهمیت تجاری سازی این حوزه افزود: پزشکی نوین به سمت استفاده از محصولات ژن درمانی و سلول درمانی خواهد رفت و در سال‌های آتی تحول چشمگیری در علم پزشکی رخ خواهد داد و محصولات این حوزه سهم بزرگی از بازار را خواهند داشت.

 در ادامه دکتر مهدی شمس آرا سخنرانی خود را پیرامون روش های ویرایش ژنوم در بیماری های خونی مرتبط به کودکان انجام داد. در پایان دکتر رجب زاده در ارتباط با ایمنوسل تراپی در سرطان های کودکان و خانم دکتر عارفه جعفریان پیرامون کاربرد ژن درمانی در بیماری های نقض ایمنی به ایراد سخنرانی در این پنل پرداختند.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZbV2