نقش موثر برخی میوه ها در درمان بیماری های دهان و دندان

در روش های تحقیقاتی جدید ، محققان به دنبال یافتن یک آنتی باکتریال قوی برای درمان التهابات دهان بودند که دریافتند برخی میوه ها قابلیت مقابله با این بیماری را دارند.

 
 
به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول بنیادی،  ممکن است یک مولکول‌ غیرحساسیت‌زا و آنتی‌باکتریال برای جلوگیری از التهاب دهان، در ترکیبات شیمیایی مرکبات و نارگیل، وجود داشته باشد.
بیماری پریودنتال یک بیماری التهابی بافت‌های اطراف دندان است که در اثر عفونت نوعی باکتری بیماری‌زا ایجاد می شود که بر سلامت دهان و بدن تأثیر می گذارد. مراقبت خوب از دهان و دندان برای پیشگیری از بیماری ضروری است، اما بیشتر محصولات بهداشتی دهانی که نیازی به نسخه ندارند، ضدعفونی‌کننده‌هایی هستند که می‌توانند بسیار حساسیت‌زا باشند. این امر آنها را برای استفاده توسط کودکان خردسال و افراد مسن که مستعد بیماری پریودنتال هستند نامناسب می کند.
پروفسور شیگکی کامیتانی از دانشگاه متروپولیتن اوساکا، برای یافتن یک ماده آنتی باکتریال که استفاده از آن راحت است و برای پیشگیری از بیماری پریودنتال در تمام سنین اثربخش باشد، یک تیم تحقیقاتی را برای تأیید اثر آنتی‌باکتریال هفت فلاونوئید مختلف رهبری کرد. پرونین لوریت (Pru-C12) و آنالوگ های آن در برابر باکتری‌های بیماری زای عامل پریودنتال (Porphyromonas gingivalis) مورد آزمایش قرار گرفتند.
نتایج نشان داد در حالی که چندین ترکیب از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند، Pru-C12 که می تواند از زیست توده مرکبات و اجزای مشتق شده از نارگیل به دست آید، بالاترین اثر آنتی‌باکتریال را داشت.
پروفسور کامیتانی اظهار داشت: «Pru-C12 بی مزه و ضد حساسیت است. اگر ایمنی آن در انسان در آینده تایید شود، می تواند یک راه حل آنتی‌باکتریال ارزان قیمت باشد.»
 
لینک خبر:
کلمات کلیدی
//isti.ir/ZaDy