نقش ایمیون سل تراپی در درمان های آتی بیماری های صعب العلاج در چهارمین سمپوزیوم ایمیون سل تراپی با رویکرد مفاهیم،محصولات و سیستم کیفیت

.

 


دکتر حمیدیه رئیس چهارمین سمپوزیوم " ایمیون سل تراپی با رویکرد مفاهیم،محصولات و سیستم کیفیت " در مصاحبه ای با روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، با تاکید بر اهمیت این سمپوزیوم در ارایه پیشرفت ها و چشم انداز پیش روی علوم مرتبط با سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ایران در حوزه ایمیون سل تراپی، برنامه‌های این سمپوزیوم را تشریح نمودند.
 دکتر حمیدیه دبیر ستاد با مضمون استفاده از سلول های ایمنی در درمان سرطان عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد رخداد تحولی چشمگیر در علم پزشکی بودیم و مطالبات روز مردم در زمینه پزشکی تغییر کرده است. حقیقت مرتبط با علم درمان های مبتنی بر سلول های ایمنی این است که بر خلاف بسیاری از درمان ها که جنبه تسکینی دارند، این علم می تواند در آینده علاج بخش باشد. وی افزود: ایمیون سل تراپی به عنوان رویکردی برای درمان انواع سرطان ها در سال های اخیر به کار گرفته شده است با توجه به تحقیقات انجام شده و نتایج حاصل از کار آزمایی های بالینی، تا حدودقابل توجهی مدثر بوده است. همچنین ازاین شیوه اخیرادر بیمارانی که نیاز به پیوند مغز استخوان دارند، به عنوان پلی بین درمان های رایج و پیوند مغز استخوان بسیار استفاده می شود.
مرکز تحقیقات سلول درمانی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران و ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با همکاری سایر مراکز و اساتید بر آن شد تا سمپوزیوم ایمیون سل تراپی را جهت آشنایی گروه های مختلفی اعم از پزشکان و محققان حوزه درمان برگزار نماید.
دراین سمپوزیوم اساتید حوزه بالین و علوم پایه از دانشگاه های مختلف حضور خواهند داشت تا از نظر بالینی و کاربردی به بررسی این موضوع بپردازند.
از جمله دستاوردهای اصلی این سمپوزیوم آشنایی محققان با مفاهیم،محصولات و سیستم کیفیت حوزه ایمیون سل تراپی می باشد. حضور سیاست گذاران در این سمپوزیوم سبب فراهم آمدن بستری مناسب جهت بهره مندی و فعالیت علاقمندان و ارتقا این حوزه خواهد بود.
این سمپوزیوم در تاریخ 17 بهمن 1398 برگزار خواهد شد.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z1p3