نشست مجازی دبیر ستاد با نمایندگان کشور آفریقای جنوبی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر بقایی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نشست مجازی با نمایندگان کشور آفریقای جنوبی مورخ 8 شهریورماه 1401 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر بقایی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نشست مجازی با نمایندگان کشور آفریقای جنوبی مورخ  8  شهریورماه 1401 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.
در این نشست گزارشی از وضعیت فناوری سلول های و پزشکی بازساختی و همچنین اقدامات انجام شده توسط دبیر ستاد ارائه گردید. دکتر حمیدیه به تعریف علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و اشاره نمود : در دهه‌های اخیر، پژوهش‌های بالینی با توجه به مزایای درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی، رشد چشمگیری داشته است. امیدوارکننده‌ترین نکته در درمان با سلول‌های بنیادی و درمان‌های مشابه این است که به بیماران مبتلا به دردهای مزمن و جراحات دشوار، درمان بدون دارو یا جراحی‌ را ارائه می‌دهند.
در ادامه دکتر حمیدیه دبیر ستاد به ارائه گزارش رشد کشور و سایر کشورها در حوزه  تولید علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و به اهمیت این علم در درمان بیماری های صعب العلاج در حوزه های گوناگون در آینده ای نزدیک اشاره نمود.
سپس دکتر بقایی به ارائه گزارشی در حوزه تحقیقات سلول های بنیادی در دو سطح آزمایشگاهی و مطالعات بالینی و همچنین محصولات تولید شده کشور در این حوزه پرداخت.
در این دیدار مجازی حاضرین ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این نشست، به ظرفیت‌ها و نیازهای درمانی اشاره و موانع و چالش‌های موجود را تشریح کردند. در پایان جلسه اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل مطرح شده پرداختند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZY9u