نشست دبیر ستاد با مسئولین مرکز ملی تکثیر، پرورش و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی ایران

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر ربانی دبیر شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی، دکتر پرداختی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکتر عسگری مدیر عامل شرکت زیست محور پژوهش پارس در تاریخ 23/04/99 در محل ستاد برگزار شد.

دکتر حمیدیه در این نشست به اقدامات خوب صورت گرفته در مزرعه ملی حیوانات آزمایشگاهی ایران اشاره کرد و گفت: مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی ایران یک مرکز صرفاً تحقیقاتی نیست، بلکه برای عرضه محصولات دانش‌بنیان نیز فعالیت خواهد کرد و امیدواریم کاری که آغازشده در آینده‌ی نزدیک توسعه یابد و موجب گسترش خدمات آزمایشگاهی و محصولات در مدل های حیوانی استاندارد در سطح کشور شود،

در ادامه دکتر پرداختی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همکاری خوب شرکت زیست محور پژوهش پارس، اعضای هیات علمی دانشگاه ها ابراز امیدواری کرد این مرکز می تواند فرصتی برای اعضای هیات علمی و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف در کشورفراهم نماید تا بتوانند خدمات مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

سپس دکتر ربانی دبیر شبکه ملی مدل سازی حیوانی وتحقیقات درون تنی ضمن تشریح اهداف شبکه ملی اظهار امیدواری کرد که با ادامه همکاری ها  و برنامه ریزی، این مرکز در برنامه توسعه خود علاوه بر سرویس دهی به نیازهای داخل دانشگاه و استان، بتواند با توسعه دامنه فعالیت های خود برای عرضه محصولات دانش‌بنیان نیز فعالیت نماید.

در پایان دکتر عسگری مدیرعامل شرکت زیست محور پژوهش پارس ابراز داشتند که با توجه به فعالیتهای خوب صورت گرفته و ارزش افزوده ای که نصیب شرکت شده است، بخش خصوصی ابراز تمایل برای سرمایه گذاری در این زمینه نموده است. در ادامه وی گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه داد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zsrp