نشست دبیر ستاد با مدیرعامل شرکت فام تن آزما (فمتا)

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه ای در تاریخ 1401/04/29 در محل ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر روضه ئی مدیرعامل و دیگر همکاران شرکت فام تن آزما، برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه ای در تاریخ 1401/04/29 در محل ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر روضه ئی  مدیرعامل و دیگر همکاران شرکت فام تن آزما، برگزار شد.
در این نشست ایشان به معرفی فعالیت‎های آن شرکت پرداختند. موسسین شرکت فام تن آزما (فمتا)، فعالیت خود را بصورت تخصصی در زمینه تشخیص مولکولی بیماریهای عفونی ، همچنین بیماریهای ژنتیکی و راه اندازی تست های مربوطه، با تاسیس یک آزمایشگاه تشخیص مولکولی بعنوان یکی از اولین مراکز تشخیص مولکولی در ایران، از سال 1380 آغاز نمودند .ایشان با پیش بینی نیاز کشور و مراکز بیمارستانی و آزمایشگاهی به راه اندازی تکنیک های نوین مولکولی مانند Digital PCR، NGS و …، در سال 1398 شرکت فام تن آزما (فمتا) را با هدف راه اندازی یک شرکت پیشرو در زمینه بخصوص تشخیص مولکولی و رفع نیازهای کشور تاسیس کردند.
طراحی و تولید کیت های تشخیص مولکولی عفونت های بعد از پیوند یکی از مهمترین فعالیت های این شرکت می باشد که باهدایت ستاد به انجام رسیده و هم اکنون در حال اخذ مجوز های اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو می‎باشد. عفونت های بعد از پیوند را می توان بعنوان یکی از عوامل موثر در رد پیوند و گاها مرگ بیمار پیوند گیرنده طبقه بندی نمود. از اینرو تشخیص سریع عوامل عفونی شاخص مانند Cytomegalovirus، BK Virus و Epstein-Barr Virus در پیشبرد درمان و جلوگیری از مرگ و میر های ناشی از عفونت های بعد از پیوند موثر می باشد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z51u