نشست دبیر ستاد با محققین سلول های بنیادی در زمینه چشم پزشکی

جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر صدرالسادات ریاست بیمارستان فارابی، دکتر لاشیئی رئیس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پاکدل عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم محققین حوزه ی سلول های بنیادی مورخ 21 خرداد ماه 98 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر صدرالسادات ریاست بیمارستان فارابی، دکتر لاشیئی رئیس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پاکدل عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم محققین حوزه ی سلول های بنیادی مورخ 21 خرداد ماه 98 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

در ابتدای جلسه دکتر حمیدیه ضمن تشکر از حضور اساتید و پژوهشگران حوزه چشم پزشکی اذعان داشت: طی سالهای اخیر شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در حوزه سلول های بنیادی پا به عرصه گذاشته اند و از ابتدای سال 97 زمینه سازی جهت صادرات محصولات این حوزه شروع شده است. وی همچنین اذعان داشت: اقدامات انجام شده توسط این شرکت ها به منظور دارابودن سهمی در بازار منطقه ای و جهانی به صورت هدفمند و سیستماتیک بوده است . حمیدیه گفت: در این راستا توانسته‌ایم با ایجاد فضای رقابتی برای خیل زیادی از علاقه‌مندان این حوزه، افراد و  شرکت‌های بسیاری را وارد بازار کرده و تاثیرات مطلوبی را شاهد باشیم. یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما حضور در بازارهای جهانی به نام ایران و نیز کارآفرینی برای جوانان کشورمان می‌باشد. وی ادامه داد: امیدواریم با حمایتهایی که از جانب دانشگاه‌های بزرگی همچون علوم پزشکی تهران خواهیم داشت، در این مسیر قدمهای بزرگی را برداریم.

 

در ادامه دکتر پاکدل گفت: حضور دانشمندان و پژوهشگران و اساتید مطرح ایرانی در راس فرایند بومی سازی فناوری‌های مرز دانش سبب خواهد شد تا کشورمان به صورت مستقل در این حوزه قدم برداشته و در منطقه و حتی جهان به صورت قدرتمند فعالیت داشته باشد. همچنین حمایت از شرکتهای نوپایی که در این حوزه علاقه به فعالیت و خدمت رسانی دارند باعث خواهد شد تا دانشجویان و اساتید دیگر نیز ضمن ورود به این حوزه اقدامات موثری را برای کشورمان رقم بزنند.

 

در پایان اساتید حاضر در جلسه ضمن بررسی نکات و مسائل مطرح شده، با بیان سوالاتی به بحث و تبادل نظر نشستند.

 

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZFK1