نشست دبیر ستاد با دکتر میرنیا با محوریت سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیماری های نوزادی

جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و دکتر میرنیا مورخ 17 اردیبهشت‌ماه 98 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و دکتر میرنیا مورخ 17 اردیبهشت‌ماه 98 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر میرنیا به استقبال پرشور شرکت کنندگان از نخستین سمپوزیوم" استفاده از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره نوزادی" اشاره نمود. سپس به ارائه توضیحاتی پیرامون طرح ها و فعالیت های خود در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیماری‌های نوزادان پرداخت.

در ادامه دکتر حمیدیه کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره نوزادی را حائز اهمیت دانست و در ارتباط با استفاده از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیماری های نوزادی، بررسی رویکردهای عملی جهت اجرا و ارائه خدمات نوین در این حیطه و نیز طراحی و انجام طرح های کاربردی جهت خدمات دهی به گروه‌های مرتبط توضیحاتی  را عنوان نمود. همچنین ایشان درمان بیماریهای گوناگون نوزادان در زمینه های مهندسی بافت، سلول درمانی، بیماری های پوستی، قلب و غیره را امری مهم و روزآمد برشمرد.

وی در پایان با اشاره به گستره وسیع زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت ها و تسهیلاتی که از جانب ستاد می توانند دریافت نمایند، پیشنهاد شکل گیری یک شرکت دانش بنیان در این حوزه را ارائه نمود.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZbT1