نتایج موفقیت آمیز فاز دو کارآزمایی بالینی واکسن COVID-19 که با دستورزی داخل سلولی mRNA تولید شده است

یک شرکت آمریکایی از پیشرفت تازه در آزمایش واکسن COVID-19 خبر داد. شرکت Moderna از پیشرفتی تازه در روند آزمایشات انسانی واکسن ویروس COVID-19 خبر داده است. Moderna یکی از چندین شرکت داروسازی در آمریکا و جهان است که برای دستیابی به واکسن کرونا تلاش می کنند.

 

یک شرکت آمریکایی از پیشرفت تازه در آزمایش واکسن COVID-19 خبر داد.  شرکت Moderna از پیشرفتی تازه در روند آزمایشات انسانی واکسن ویروس COVID-19 خبر داده است.  Moderna یکی از چندین شرکت داروسازی در آمریکا و جهان است که برای دستیابی به واکسن کرونا تلاش می کنند. آنها در اطلاعیه جدید نتایج موفقیت آمیز فاز دو کارآزمایی بالینی این نوع واکسن را که با دستورزی داخل سلولی  mRNA بدست آمده است را گزارش کرده اند.

 مدیران این شرکت روز سه شنبه (۱۴ ژوئیه)اعلام کردند که واکسن تولیدی آن‌ها که mRNA-1273 نام دارد‌ در خون همه ۴۵ نفر افرادی که به طور آزمایشی آن را دریافت کرده بودند، بدون به بار آوردن عوارض جانبی جدی، پادتن‌های ضد ویروس COVID-19 را ایجاد کرده است. این تحقیقات با نظارت موسسه بهداشت آمریکا انجام می شود. دکتر آنتونی فاوچی، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا از نتایج اعلام شده استقبال کرده و آن را یک خبر خوش خوانده است.

Reference:https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2022483

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZLsp