نتایج امیدوارکننده‌ ایمونوتراپی در کاهش تومورهای سرطانی مقاوم به درمان

پیشرفت‌ها در تحقیقات و درمان سرطان منجر به بهبودی زیادی در میزان بقا شده است . امروزه، تقریباً 17 میلیون نفر تنها در ایالات متحده وجود دارند که به دلیل پزشکان و دانشمندانی که شغل خود را وقف پیشرفت رویکردهای نوین کرده‌اند، از بیماری خود جان سالم به در برده‌اند.




 پیشرفت‌ها در تحقیقات و درمان سرطان منجر به بهبودی زیادی در میزان بقا شده است . امروزه، تقریباً 17 میلیون نفر تنها در ایالات متحده وجود دارند که به دلیل پزشکان و دانشمندانی که شغل خود را وقف پیشرفت رویکردهای نوین کرده‌اند، از بیماری خود جان سالم به در برده‌اند.  ژوئن، ماه افراد نجات‌یافته از سرطان است، و با حضور افرادی که فراتر از بیماری خود زندگی می‌کنند، در این روز جشن برگزار می شود.

 دکتر آلدهامن و تیمش اخیراً مقاله‌ای درباره استراتژی پیشگام ایمونوتراپی سرطان خود منتشر کرده‌اند که می‌تواند تومورها را کوچک کند و بقای موش‌هایی را که دارای سرطان‌های خاص مقاوم به درمان هستند، افزایش دهد.

 آلدهمن گفت: "کل ایده این است که بیماران را از درون درمان کنیم، نه با داروهایی برای ریشه کنی سرطان."

 این آزمایشگاه راهی برای مهار سیستم ایمنی فعال شده برای کنترل رشد تومور با فعال کردن سلول‌های سیتولیتیک مانند سلول‌های NK و سلول‌های ایمنی ذاتی مانند ماکروفاژها و سلول‌های دندریتیک در داخل تومور ابداع کرد.

 آلدهامن توضیح داد: "آزمایشگاه ما تجربه استفاده از ناقل های ویروسی در ژن درمانی و واکسن ها را دارد."  ما با استفاده از یک ویروس (Ad-SLAMF7-Fc) برای مهار فعالیت سیستم ایمنی یک عامل کشنده سرطان طراحی کردیم.  ما از پروتئینی (تلفیقی SLAMF7-Fc) استفاده کردیم که می دانیم سلول های ایمنی را در ریزمحیط تومور فعال می کند.  با استفاده از مدل‌های موش سرطان کولون و سرطان ملانوما، نشان دادیم که می‌توانیم رشد تومور را کنترل کرده و بقای موش‌های مبتلا به این تومورها را افزایش دهیم.  ما می توانیم با فعال کردن سیستم ایمنی ذاتی، کنترل تومور را القا کنیم.

 دکتر پاتریک اوکانل که روی این پروژه تحقیقاتی کار می‌کرد، آن را یک رویکرد چند جانبه برای فعال کردن سلول‌های ایمنی داخل ریزمحیط تومور برای هدایت به سمت کشتن سلول‌های سرطانی توصیف کرد.  وی همچنین توضیح داد: "ما در تلاش هستیم تا سیستم ایمنی را دوباره آموزش دهیم تا به آن یاد دهیم که "این یک سلول سرطانی است، اکنون آن را برای نابودی هدف قرار ده."

 به طور خلاصه، تیم ثابت کرد که تطبیق ایمنی بدن برای کنترل تومورها امکان پذیر است - که به پزشکان اجازه می دهد تا این عملکرد را به عنوان بخشی از درمان سرطان بیماران در آینده هدف قرار دهند.  آلدهمن پیش‌بینی می‌کند که این رویکرد می‌تواند با دیگر ایمونوتراپی مورد تایید FDA، مانند مهارکننده نقاط وارسی anti-PD-1، ترکیب شود تا اثر افزودنی ایجاد کند و اثربخشی درمان ضد PD-1 را افزایش دهد.

 آلدهمن گفت:"این رویکرد عملی و باعث صرفه جویی در هزینه می سود. درمان‌های بیولوژیک گران هستند.  ما می‌توانیم با قرار دادن ژن SLAMF7-Fc در یک ناقل ویروسی و تولید آن در ریزمحیط تومور برای جذب سلول‌های ایمنی سیتولیتیک به تومور، پاسخ قدرتمندتری دریافت کنیم.  این رویکرد تومورها را به کارخانه‌های کوچکی تبدیل می‌کند که مقدار زیادی از پروتئین تعدیل‌کننده ایمنی SLAMF7-Fc ما را تولید می‌کنند، که به دنبال آن پاسخ ایمنی ایجاد می شود.

علاوه بر اثبات امکان‌پذیری این رویکرد ایمونوتراپی جدید، این تیم همچنین از یادگیری ماشینی برای درک بهتر مکانیسم چگونگی القای فعالیت ضد توموری Ad-SF7-Fc استفاده کرد.

 اوکانل گفت: "ما این رویکرد ایمونوتراپی جدید را در چندین مدل موشی بررسی کردیم تا نشان دهیم که در انواع موش ها و سرطان های مختلف کار می کند - این روش به طور گسترده قابل اجرا است."

 اوکانل افزود: پس از بررسی های بیشتر، این داروی سرطان جدید می‌تواند پروتئین SLAMF7 را برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان‌های مقاوم هدف قرار دهد.

 الدهمن در حال طراحی آزمایش‌های بعدی است که بر روی مطالعه سلول‌های دندریتیک پلاسماسیتوید در تومورها به عنوان یکی دیگر از اهداف بالقوه مناسب برای مهار سلول‌های ایمنی در ریزمحیط تومور متمرکز است.

 این نشان از اهمیت سرمایه گذاری در تحقیقات نوآورانه است، زیرا که به پیشرفت زمینه پزشکی و بهبود زندگی میلیون ها بیمار مبتلا به سرطان ادامه می دهد.

https://msutoday.msu.edu/news/2022/new-immunotherapy-research-sees-promising-results-shrinking-treatment-resistant-cancer-tumors







کلمات کلیدی
//isti.ir/ZZBu