نتایج امیدوارکننده سلول های CAR T هدف گیرنده آسپرژیلوس فومیگاتوس در درمان آسپرژیلوزیس ریوی مهاجم در مدل های پیش بالینی

سلول های CAR T معمولاً به عنوان یک درمان سرطان در نظر گرفته می شوند. با این حال، اخیراً محققان سلول های CAR T را برای بیماریهای غیر بدخیم دیگر بررسی کرده اند.


 
 سلول های CAR T معمولاً به عنوان یک درمان سرطان در نظر گرفته می شوند.  با این حال، اخیراً محققان سلول های CAR T را برای بیماریهای غیر بدخیم دیگر بررسی کرده اند.  در این مطالعه سیف و همکاران.  یک ساختار سلولی CAR T را طراحی و بررسی کردند که Aspergillus fumigatus hyphae را مورد هدف قرار داد، یک کپک همه جا حاضر که می تواند باعث آسپرژیلوزیس ریوی مهاجم در افراد دارای نقص ایمنی شود.  سلولهای CAR T اختصاصی A. fumigatus دارای فعالیت ضد قارچی قوی و انتخابی در شرایط آزمایشگاهی و در مدلهای حیوانی بالینی بودند که از توسعه بالینی بیشتر این سلولهای CAR T برای درمان آسپرژیلوزیس ریوی تهاجمی حمایت میکند.
 
 آسپرژیلوس فومیگاتوس یک کپک در همه جا حاضر است که می تواند باعث عفونت های شدید در بیماران نقص ایمنی شود که معمولاً به صورت آسپرژیلوزیس ریوی مهاجم (IPA) تظاهر پیدا می کند. سلول های ایمنی تطبیقی و ذاتی که به A. fumigatus پاسخ میدهند در مجموعه ایمنی درونزای بیماران مبتلا به IPA وجود دارند، اما نادر هستند و نمیتوان آنها را بهطور مداوم برای ایمونوتراپی جدا کرد و گسترش داد.  بنابراین، آن ها سلولهای T بیان کننده گیرنده آنتیژن کایمریک خاص علیه A. fumigatus (Af-CAR) را مهندسی ژنتیک کرده و توانایی آنها را در ارائه واکنشپذیری ضد قارچی در مدل های پیش بالینی در شرایط in vitro و in vivo نشان دادند. آن ها یک دامین هدفگیرنده CAR AB90-E8 ایجاد کردند که یک آنتی ژن پروتئینی حفاظت شده در دیواره سلولی A. fumigatus hyphae را تشخیص میدهد.

  سلول های T که Af-CAR را بیان میکنند، سویه های A. fumigatus و ایزوله های بالینی را شناسایی کردند و اثر ضد قارچی مستقیمی را علیه A.fumigatus hyphae اعمال کردند.  به طور خاص، سلول های CD8+ Af-CAR T پرفورین و گرانزیم B را آزاد کردند و به هیف A. fumigatus آسیب رساندند.  سلول های CD8+ و CD4+ Af-CAR T سیتوکین هایی تولید کردند که ماکروفاژها را برای تقویت اثر ضد قارچی فعال می کردند.  در یک مدل in vivo از IPA در موشهای دارای نقص ایمنی، سلولهای CD8+ Af-CAR T در محل عفونت موضعی شدند، سلول های ایمنی ذاتی را درگیر کردند و بار قارچی را در ریه کاهش دادند.  انتقال سلولهای CD8+ Af-CAR T اثر ضد قارچی بیشتری نسبت به سلول های CD4+ Af-CAR T و بهبود در بقای کلی ایجاد کرد.  در مجموع، این مطالعه پتانسیل سلول های T مهندسی شده را برای درمان بیماری های عفونی تهاجمی که کنترل آن با درمان ضد میکروبی معمولی دشوار است را نشان میدهد و از توسعه بالینی درمان با سلول T Af-CAR برای درمان IPA پشتیبانی میکند.

 

https://www.science.org/doi/10.1126/scitranslmed.abh1209

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zxmv