مکانیسم جدید سلول‌های بنیادی در روده

سلول‌های بنیادی یک موضوع داغ برای ایجاد درمان‌های پزشکی هستند. با این حال، دانشمندان هنوز به طور کامل درک نمی‌کنند که چگونه تقسیم یا تمایز را برای تجدید اندام‌ها انتخاب می‌کنند. محققان اکنون مکانیسم بیوفیزیکی جدیدی یافته‌اند که سلول‌های بنیادی روده موش‌ها را تنظیم می‌کند.

سلول‌های بنیادی یک موضوع داغ برای ایجاد درمان‌های پزشکی هستند. با این حال، دانشمندان هنوز به طور کامل درک نمی‌کنند که چگونه تقسیم یا تمایز را برای تجدید اندام‌ها انتخاب می‌کنند. محققان اکنون مکانیسم بیوفیزیکی جدیدی یافته‌اند که سلول‌های بنیادی روده موش‌ها را تنظیم می‌کند. این می‌تواند پیامدهایی برای درمان‌های جدید احتمالی داشته باشد. اپیتلیوم روده فقط یک لایه سلول ضخیم است و دائماً تجدید می‌شود.

سلول‌ها در سراسر پرزها که شبیه شاخک‌های کوچکی هستند که داخل روده کوچک و بزرگ را می‌پوشانند، قرار دارند. برخی از سلول‌های بنیادی به صورت سلول‌های بنیادی در چین‌خوردگی‌ها باقی می‌مانند و برخی دیگر به سمت بیرون به سمت نوک پرزهای اطراف رانده می‌شوند. سلول‌های لایه اپیتلیوم چین‌خوردگی‌های روده به طور فعال در جهات تصادفی حرکت می‌کنند، درست مانند یک تسمه نقاله. در روده کوچک، سیگنال مولکولی که حرکات را تنظیم می‌کند، قوی‌تر از روده بزرگ است، بنابراین سلول‌ها می‌توانند به دفعات بیشتر به داخل چین‌خوردگی‌ها برگردند. دانشمندان با استفاده از مدل خود می‌توانستند تعداد سلول‌های بنیادی واقعی در روده‌های کوچک و بزرگ را پیش‌بینی کنند.

 

https://ist.ac.at/en/news/new-stem-cell-mechanism-in-your-gut/

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zg2u