مقابله با ویروس کرونا با بهره مندی از توانمندی های شرکت های دانش بنیان

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر دیلم صالحی مدیرعامل صندوق زیست فناوری و یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در تاریخ 22 اسفندماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه از تلاش کلیه زحمتکشان عرصه بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا (کووید 19) تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد در سایه مجاهدت های شبانه روزی مدافعان سلامت و تلاش و همکاری سایر دستگاه های اجرایی  مربوطه و البته همدلی و وحدت شهروندان از این بحران عبور خواهیم کرد.

دکتر حمیدیه با بیان اینکه این روزها عزمی جدی برای مقابله با بیماری کرونای در کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: با اتحاد و بهره مندی از توان علمی جوانان کشور و همچنین ظرفیت های خوب به وجود آمده از شرکت های دانش بنیان بتوانیم خدمات مربوط به پیشگیری، درمان این بیماران در کشور داشته باشیم.

سپس مدیر عامل شرکت دانش بنیان از لزوم ساخت یک داروی مهم که فعالیت ضدویروسی آن برای بیماری کرونا در گامهای اول مثبت ارزیابی شده است مطالبی را ارائه کرد و گفت: در حال حاضر فناوری ساخت دارو را فقط چند شرکت پرآوازه ساخت داروهای ضدویروس در جهان در اختیار دارند. وی از ویژگیهای ترکیب دارویی، سرعت عمل بالا و کارامدی قابل توجه آن در مبارزه با ویروس کرونا گفت و اضافه کرد: این ترکیب دارویی در حال حاضر با قیمتی گزاف و آن هم با محدودیتهای فراوان به فروش میرسدو امیدواریم بتوانیم این ترکیب دارویی را با هزینهای بسیار کمتر از شرکتهای سازنده خارجی تولید و عرضه نماییم.

سپس دکتر صالحی مدیر عامل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری افزود: صندوق زیست فناوری نقش بسیار اساسی در حمایت از افراد فعال ، کارآفرین و همچنین شرکت های دانش بنیان دارد تا بتواند با حمایت از آنها به اهدافی که از پیش تعیین شده، برسد. وی با بیان اینکه موضوع اصلی امروز جامعه ما  در سلامت و حفظ جان مردم در مقابل ویروس کرونا است تصریح کرد: صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری در زمینه‌هایی که در حال حاضر کشور به شدت به آن نیاز دارد حمایت به عمل می آورد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZaB3