مصرف‌کنندگان بین‌المللی محصولات ایران ساخت سلول‌های بنیادی افزایش می‌یابند

دبیر ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است: با توجه به رشدی که چند سال اخیر در این حوزه و تولید محصولات و خدمات آن داشته ایم باید صادرات را گسترش دهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است: با توجه به رشدی که چند سال اخیر در این حوزه و تولید محصولات و خدمات آن داشته ایم باید صادرات را گسترش دهیم.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، در نشستی با شرکت های دانش بنیان در جهت کمک به صادرات محصولات دانش‌بنیان ساخت ایران و ایجاد/ تقویت برندهای ایرانی، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره توسعه صادرات محصولات در این حوزه بیان کرد: صادرات این حوزه آنچنان چشمگیر نیست و تنها محدود به کشورهای همسایه است. این محدود شدن فقط به منطقه خاورمیانه کار اشتباهی است. زیرا با توجه به رشدی که در چند سال اخیر در این حوزه و تولید محصولات و خدمات داشته ایم باید صادرات را گسترش دهیم.

 

حمیدیه با تاکید به اینکه نیازمند آغاز صادرات گسترده تجهیزات محصولات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی هستیم گفت: توسعه صادرات به کشورهای همسایه خوب است اما نباید به این بازار ۴۰۰ میلیونی خود را محدود کنیم. زیرا در این صورت برندسازی برای شرکت های دانش بنیان و فناور در سطح بین المللی انجام نمی شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری در بخش بعدی سخنان خود به سفر هیات علمی و فناوری به چین اشاره و ابراز کرد: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در راس این هیات همراه شرکت های دانش بنیان است و تعدادی شرکت در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز در این سفر حضور دارند. قطعا با برنامه ریزی مناسب کمک بسیاری به صادرات محصولات دانش بنیان ایران ساخت و تقویت برندهای ایرانی می شود. البته برنامه ریزی دقیق شرکت ها قبل از سفر برای تعاملات و اقدامات موثر عامل مهمی برای موفقیت در این حوزه است.

 

حمیدیه همچنین بیان کرد: پس این سفر می تواند زمینه ساز ورود محصولات ایران ساخت به بازار چین باشد و تعامل و همکاری میان شرکت های فناور این حوزه را افزایش دهد. توانمندی و دانش فنی خوبی در این حوزه وجود دارد که ارائه آنها مفید است. البته پس از چین می توان برای ورود به بازار کشورهای پر جمعیتی همچون هند، بنگلادش و اندونزی برنامه ریزی کرد.

در پایان این نشست هر کدام از مدیرعاملان شرکت به بیان تجربیات خود در این حوزه پرداختند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZFs2