مصاحبه با محمد امامی دارنده مدال طلای دومین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، محمد امامی دارنده مدال طلای دومین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت در گفتگو با خبرنگار ستاد از روزمه تحصیلی خود به شرح ذیل گفت:

محمد امامی ضمن ابراز خرسندی از کسب نتیجه دلخواه خود در دومین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت یعنی مدال طلای اینگونه گفت: لیسانس زیست شناسی و دانشجو کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی دانشگاه تهران می باشم.

وی دلیل انتخاب رشته زیست شناسی در دانشگاه را انگیزه ای که در خصوص تحقیق و پژوهش در حوزه فناوری های جدید جهت درمان کودکان فلج مغزی داشته است عنوان نمود و افزود: در آغاز ورود به دانشگاه فکر می کردم با استفاده از روش های ژنتیکی می شود به این مهم دست یافت اما بعد از مدتی متوجه شدم روش های مبتنی بر سلول درمانی و مهندسی بافت ارتباط بیشتری با این حوزه داره؛ برای همین از اواسط دوره ی کارشناسی تصمیم گرفتم مسیر تحصیلیم را به این سمت پیش ببرم.

محمد امامی همچنین در خصوص شرکت در المپیاد دانشجویی اذعان داشت: پیش از زمان برگزاری امتحان المپیاد با یکی از اساتید دانشگاه تهران درباره ی مسیر تحصیلم مشورت گرفتم و مصمم تر شدم که المپیاد سلول های بنیادی و مهندسی بافت شرکت کنم.

المپیاد سلول های بنیادی اصلا آسان نبود. سوالات به صورت تخصصی و مفهمومی طراحی شده بودند. ولی علت کسب نتیجه مطلوب این نتیجه بر می گردد به تلاشی که در طول کل دوره ی لیسانسم کردم به طوری که در طول چهار سال تحصیل مطالعاتم به صورت مستمر بود.

به دوستانی که قصد دارند در آینده در این المپیاد شرکت کننذ پیشنهاد می کنم علاوه بر پایه ی علوم و سایر منابع این المپیاد، تا جای ممکن مقالات روز و مطالب نوین دنیای این علم رو هم مطالعه کرده باشند.

در انتها برای تمامی دانشجویانی که این مسیر را انتخاب  خواهند کرد آرزوی موفقیت دارم.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZeT2