مصاحبه با طاها چرتاب دارنده مدال برنز دومین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

دلیل ورود من به این المپیاد علاقه من به علوم پایه و فناوری های همگرا از دوران راهنمایی و دبیرستان بود. از ویژگی های خاص این المپیاد می‌شود به تغییر نگرش دانش پژوهان به مسائل و وقایع، فرهنگ سازی کار تیمی ، تکنیک های مدیریت زمان و خلاقیت محور بودن اشاره کرد .

به گزاش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، طاها چرتاب محمدی دارنده مدال برنز دومین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از ویژگی های این المپیاد به شرح ذیل گفت:

دلیل ورود من به این المپیاد علاقه من به علوم پایه و فناوری های همگرا از دوران  راهنمایی و دبیرستان بود. از ویژگی های خاص این المپیاد می‌شود به تغییر نگرش دانش پژوهان به مسائل و وقایع، فرهنگ سازی کار تیمی ، تکنیک های مدیریت زمان و خلاقیت محور بودن اشاره کرد .

نکته قابل ذکر دیگر در رابطه با این المپیاد تاکید آن بر لزوم کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در حوزه سلامت و به ویژه در حیطه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است .

همچنین تمرکز المپیاد بیشتر بر خلاقیت ، نگرش و توانایی های حل مسئله ، فرهنگ سازی کار تیمی و مدیریت زمان هست.

برخی از دانش آموزان چون در مدرسه و استان خود کلاس المپیاد ندارند از شرکت در المپیاد منصرف میشوند و فکر میکنند که چون امکانات ندارند قبول نمی شوند که من با این موضوع کاملا مخالف هستم و پیشنهاد میکنم این عزیزان لیست قبولی های المپیاد سلول های بنیادی و شهر های محل تولد مدال داران را مطالعه کنند . قطعا اسم برخی شهر ها و استان ها در این لیست توجهشان را جلب خواهد کرد چرا که در این المپیاد میزان تلاش فردی بسیار با اهمیت تر از میزان امکانات مدرسه استان می‌باشد .

از همان دوران کودکی و ابتدایی به پزشکی علاقه داشتم و اکنون نیز دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله می باشم. که این موفقیت مرهون ایجاد انگیزه توسط المپیاد مذکور در من بود و  قطعا اثرات مهارت های فراگرفته شده در این المپیاد  برای سایر دانش پژوهان نیز بر موفقیت در کنکور قابل انکار نمی باشد .

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z5a2