مصاحبه با زهرا کریمی زاده مدال آور برنز دوره دوم المپیاد دانش‌آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی ، زهرا کریمی زاده دارنده مدال برنز دوره دوم المپیاد دانش‌آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در خصوص بیوگرافی خود به شرح ذیل گفت:

زهرا کریمی زاده هستم. در دوره دوم المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی موفق به کسب مدال برنز شدم. در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم. در دوره دبیرستان از طریق مدرسه با المپیاد دانش‌آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی آشنا شدم و بعد از شرکت در این المپیاد، به مطالعه بیشتر در این زمینه تشویق شدم.

ایشان در ادامه گفت بهتر است که دانش آموزان پس از پایان دوره ارتباط خود با ستاد را حفظ کنند و در دوره‌ها و کارگاه‌های ستاد و همچنین در طرح‌های پژوهشی مرتبط با ستاد حضور فعال داشته باشند.

خانم کریمی زاده در خصوص آشنایی تخصصی در زمینه سلول های بنیادی افزودند که متاسفانه شناخت دقیق و کاملی در این زمینه وجود ندارد. اکثر مردم در سطح جامعه تنها با کاربردهای سلول های بنیادی در درمان انواع سرطان ها و پیوند مغز استخوان اشنایی دارند و اطلاعاتی درمورد پتانسیل های سلول های بنیادی در سایر زمینه های پزشکی بازساختی تخصصی ندارند که نیاز به تولید محتواهای تخصصی بیشتر برای عموم جامعه جهت اشنایی با این علوم و فناوری را نشان می دهد.

اگر بخواهم توصیـه‌ای بـرای دانش آمـوزان علاقه مند به شـرکت در المپیـاد سلول های بنیادی داشته باشم باید بگویم این المپیاد بین رشته ای فرصتی برای دانش اموزان است تا علاوه بر مباحث علمی، مهارت هایی را بیاموزند که معمولا در فضای مدرسه به آن ها پرداخته نمی شود؛ از جمله مهارت های کار تیمی، پرورش خلاقیت، مدیریت زمان و اشنایی با مباحث کارآفرینی. دانش اموزان این فرصت را دارند که در فضایی که کمتر به رقابت غیر اصولی آلوده است، به آموختن این مهارت ها بپردازند.

در پایان از همه افرادی که به هر صورت در برگزاری المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ایفای نقش داشتند، اساتید محترم که موجبات علاقه مندی دانش اموزان به مباحث روز علوم و فناوری را فراهم کردند، و به ویژه جناب اقای دکتر حمیدیه  کمال تشکر را دارم.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZNuu