مصاحبه با زهرا عبدی دارنده مدال برنز دومین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، زهرا عبدی دارنده مدال برنز دومین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت در گفتگو با خبرنگار این ستاد از رزومه تحصیلی خود به شرح ذیل خبر داد:

لیسانس بیوتکنولوژی از دانشگاه شاهد هستم و با توجه به اینکه بیوتکنولوژی یک علم میان رشته ای هست، تصمیم گرفتم در مقطع ارشد هم، همین رشته را ادامه دهم تا بتوانم در حوزه علوم میان رشته ای از جمله سلول های بنیادی فعالیت داشته باشم و در حال حاضر نیز دانشجوی ارشد بیوتکنولوژی دانشگاه تهران می باشم.

در بدو تحصیلم علاقمند بودم که در المپیاد دانشجویی خودم را محک بزنم و چون طی چند سال اخیر دانشمندان کشورمان توانسته اند در حیطه علوم نوین سلول های بنیادی در درمان بیماری های مختلف پیشرفت های خوبی داشته باشند، این موضوع انگیزه مرا برای شرکت در المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت بیشتر کرد.

از آنجاییکه کاربردی بودن این علم جدید مرا به حوزه ی سلول درمانی و ژن درمانی سوق داد، علاقمند هستم که در ادامه ی تحصیلم روی این حوزه ها تمرکز کنم.  این قبیل پژوهش ها هرچند با توجه به شرایط جامعه ی امروز و نیاز ها، ضروری و اجتناب ناپذیر هست؛ بنابراین مستلزم سرمایه گذاری‌های موسسات و مراکز پژوهشی در این زمینه هست. از جمله نیاز مندی‌های دیگر این حوزه از علم همانند سایر حوزه‌ها انجام کار های تیمی و مشترک بین مراکز علمی داخل کشور و حتی خارج از کشور هست. لذا برای پیشرفت کشور چاره ای جز انجام این دست کار های تیمی و مشترک نیست.

امیدوارم این فرصت ها به علاقه مندان این حوزه داده بشه و موانع موجود بر سر راه پیشرفت اینگونه فعالیت ها مرتفع گردد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZuX2