مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از شرکت های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران در تاریخ 8 آبان‌ماه 1401 برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  و جمعی از شرکت های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران در تاریخ 8 آبانماه 1401 برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، دکتر حمیدیه ضمن اشاره به گسترش فناوری‌های نوین از جمله علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان آینده علم پزشکی گفت: با توجه به اهمیت تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری جسورانه به منظور حمایت از کسب‌ و کارهای فناورانه، تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه و مشارکت در پروژه‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، این ستاد از چند سال قبل ایجاد صندوق تخصصی سلول‏ های بنیادی و پزشکی بازساختی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: با توجه به تغییر مطالبه درمان مردم به سمت سلول و ژن‌درمانی طی چند سال آینده و قابلیت‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید محصولات مرتبط، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات این حوزه ضروری است.

در ادامه دکتر اسفندیاری با اشاره به اهمیت راه اندازی صندوق تخصصی حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهت حمایت از توسعه و رونق تولید محصولات با فناوری‌های پیشرفته گفت: می‌توان با حمایت و توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان مرتبط شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه باشیم.

در پایان اعضا ضمن معرفی خود به بحث و گفتگو پرداختند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zfwv