مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پلی به سمت دانشگاه نسل سوم

جلسه شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی استان یزد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر میرزایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر نیکوکار دبیر شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و جمعی از اعضای هیات علمی و نمایندگان و روئسای دانشگاه یزد، نمایندگان خیرین سلامت استان، در تاریخ 4 مهر ماه سال 1398 در محل بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی استان یزد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر میرزایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر نیکوکار دبیر شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و جمعی از اعضای هیات علمی و نمایندگان و روئسای دانشگاه یزد، نمایندگان خیرین سلامت استان، در تاریخ 4 مهر ماه سال 1398 در محل بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار گردید.

در ابتدا با قرائتی چند از آیات قران مجید جلسه رسمیت یافت و سپس معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد، گزارش مختصری در رابطه با پیشرفت فعالیت‌ها و پروژه‌های در دست اقدام ارایه نمود.

دکتر حمیدیه تبدیل و جهش دانشگاه به دانشگاه نسل سوم و چهارم را از ملزومات توسعه علوم و فناوری‌های نوین از جمله سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برشمرد و گفت: می بایست دانشگاه محلی جهت تولید علم و کارآفرینی و نهایتا تولید ثروت باشد. لذا راه اندازی مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یکی از سیاست‌های اجرایی و کاربردی در این راستا می‌باشد. وی همچنین نوید بخش راه‌اندازی بخش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در بیمارستان شهید صدوقی یزد بود و در آینده نزدیک این امر محقق خواهد شد.

سپس دبیر شورای راهبردی ستاد سلول‌های بنیادی با اشاره به برخی از اهداف ستاد و ضرورت توجه به دانش مبتنی بر بازار گفت: می بایست در جهت پیشرفت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم اقدامات موثری انجام داد تا کوریدورهای صادراتی و کار آفرینی رونق یابند.

پایان جلسه اختصاص داده شد به پرسش و پاسخ حاضران که از اصلی‌ترین محورهای این بخش می‌توان به اعلام آمادگی ستاد سلول‌های بنیادی در جهت حمایت از هسته‌های فناور به منظور رشد و ورود به بازار اشاره نمود.

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZqA2