محققان نتایج امیدوارکننده ای را برای بهبود پیوند سلول های بنیادی در سیستم عصبی گزارش کرده اند

یک تیم تحقیقاتی از گروه مهندسی بافت عصبی در دانشگاه کیل انگلستان Hemopatc و DuraGen، را به عنوان رویکردهای جایگزین برای انتقال سلول های بنیادی مورد بررسی قرار داده است.

 

 

یک تیم تحقیقاتی از گروه مهندسی بافت عصبی در دانشگاه کیل انگلستان Hemopatc  و DuraGen، را به عنوان رویکردهای جایگزین برای انتقال سلول های بنیادی مورد بررسی قرار داده است. از آنجا که تزریق سلول های بنیادی می تواند به سلول ها آسیب برساند ، این گروه تحقیقاتی پیشنهاد کرده است که سلول های بنیادی را در یک داربست متخلخل می توان بدون آسیب به مغز و نخاع تحویل داد.

آنها در مطالعه اخیر خود ، که در Materials Science and Engineering C منتشر شده است ، از محصول Hemopatch استفاده کردند که از نظر بالینی برای توقف خونریزی و ترویج رشد بافت جدید استفاده می شود. این کار نشان داد که سلول های بنیادی عصبی را می توان در سراسر ماده توزیع کرد و زنده ماندن ، تکثیر و تمایز آنها تحت تأثیر قرار نگرفت.

نویسندگان گزارش می دهند که نتایج آنها ایمنی و پتانسیل ترجمانی را نشان می دهد. از آنجا که Hemopatch و DuraGen Plus قبلاً در محیط بالینی مورد استفاده قرار گرفته اند. کریستوفر آدامز (دانشگاه کیل) ، نویسنده اولین مطالعه ، توضیح داد: "من معتقدم استفاده از داربست های پلیمری به عنوان یک گزینه انتخابی برای انتقال سلول های بنیادی به سیستم عصبی خواهد بود زیرا مزایای بیشماری برای این روش وجود دارد." "اثبات این که از مواد پزشکی موجود می توان برای چنین هدفی استفاده کرد ، می تواند برای محققان پیوند سلول های بنیادی مفید باشد."

Ref:https://www.regmednet.com/researchers-report-promising-results-for-improving-stem-cell-transplantation-in-the-nervous-system/

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zdhr