دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی:

محصولات مرتبط با حوزه پزشکی بازساختی معرفی شده به سازمان غذا و دارو حمایت می شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی اعلام کرد:محصولات مرتبط با حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی که به سازمان غذا و دارو معرفی شوند از سوی ستاد حمایت می شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، دکتر احسان عارفیان ضمن تاکید بر استقرار شرکت ها در محل مرکز جامع و اتاق تمیز مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، لزوم حمایت ستاد و معاونت علمی را معرفی محصول مرتبط با حوزه پزشکی بازساختی به سازمان غذا و دارو دانست.

وی یادآور شد: حمایت از محصولات قابل ارائه در سازمان غذا و دارو طی فراخوان اعلامی در سال گذشته انجام شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول بنیادی اعلام کرد:این ستاد در سال جاری نیز فراخوان مشترکی را با همکاری بنیاد علم منتشر کرد که  بر اساس آن شرکت‌ها می‌توانند طرح‌های مرتبط با حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی را در قالب این فراخوان ارسال کنند و پس از طی مراحل داوری و پذیرش، از حمایت برخوردار شوند.

در ادامه این جلسه، دکتر ده‌مرده‌ای رئیس مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از حضور تیم ستاد در این مرکز، در مورد فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام در مرکز جامع و اتاق تمیز وابسته به آن و شرکت‌های مستقر در مرکز توضیحاتی را ارائه کرده و موانع و مشکلات موجود را برشمردند و از ستاد در راستای حل آن‌ها درخواست حمایت داشتند.

 رئیس مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین تعدادی از طرح‌های در حال انجام در مجموعه و شرکت‌های طرف قرارداد را برشمردند و برای پیشبرد آن‌ها درخواست حمایت مادی و معنوی از سوی ستاد داشتند.

وی خاطر نشان کرد: اتاق تمیز مرکز جامع دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال بهره‌برداری  می باشد.

درادامه دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی و اعضای همراه از فضای در حال بازسازی بخش پزشکی بازساختی و درمانگاه این دانشگاه نیز بازدید کردند.

همچنین بازدید از اتاق تمیز و تجهیزات و بخش های فنی و عملیاتی  مرتبط نیز توسط تیم فنی ستاد انجام شد و مدارک و مستندات مرکز شامل نقشه‌های اتاق تمیز، قراردادها و تست‌های QC و ... مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، دکتر احسان عارفیان دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، دکتر هدی معدنی معاون اجرایی ستاد، دکتر موسی کهتری مدیر توسعه زیرساخت و فناوری از مرکز جامع و اتاق تمیز مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در محل بیمارستان مطهری بازدید کردند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZVsy