فراخوان گرنت همگرای مؤسسه نیماد با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


 

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مؤسسه نیماد طی تفاهم‌نامه‌ای حمایت مشترک خود از تقاضانامه‌های با موضوع سلول‌های بنیادی را اعلام کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای فراخوان یازدهم مؤسسه نیماد در حمایت از طرح‌های پژوهشی در قالب گرنت اصلی تدارک دیده شده است.

این فراخوان مشمول تقاضانامه‌هایی می‌شود که از سوی شرکت‌های مستقر در مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی (۱۰ گانه) کشور ارسال شوند. این طرح‌ها می‌بایست از سوی مدیرعامل شرکت‌های مستقر (به عنوان مجری) و منضم به گواهی استقرار و حسن همکاری از سوی رئیس مرکز جامع، ارسال ‌شوند.

ستاده و نتیجه حاصل از تحقیق و توسعه، بایستی شامل موارد ذیل و نظائر آن باشد: دانش فنی (با قابلیت پتنت شدن یا مبنای طرح تجاری قرار گرفتن)، پروتوتایپ (آزمایشگاهی یا نیمه صنعتی) اعم از داربست، فراورده‌های سلولی، کیت آمیکس و مولکول (آنزیم و آنتی‌بادی تراپیوتیک و تراگنوستیک)، وکتور، کاشتنی‌ها، تزریقی و حامل دارو و مواد مؤثره سلولی، بایوسنسور، میکروروبات، میکروفلوئیدیک (و چیپ‌های حاوی ارگان)، بیونیک و ارگانوئید (توموروئید)....

رویکرد هچنین می‌تواند اکتساب فناوری به روش مهندسی معکوس باشد.

طی این تفاهم‌نامه، در صورتی که شرکت مستقر در مرکز جامع، ۵۰ درصد بودجه مورد نیاز (پرسنلی، تجهیزاتی، خدمات و آزمون‌ها، مصرفی و زیرساختی) را از منابع دیگر (شخص شرکت، سرمایه‌گذار و...) تامین نماید، نیماد نیز پس از سه مرحله موفق: غربالگری کارشناسی، داوری طرح اولیه و داوری پروپوزال جامع، ۵۰ درصد دوم را از محل گرنت همگرا تامین می‌نماید.



کلمات کلیدی
//isti.ir/ZkAr