توسط ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی؛

طرح‌های فناورانه حوزه خانواده و جوانی جمعیت حمایت می‌شوند

ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی از طرح های فناورانه حوزه خانواده و جوانی جمعیت با سه اولویت "درمان ناباروری"، "سلامت مادر و کودک" و "فرزندآوری" حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، دکتر احسان عارفیان دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی و ریاست دبیرخانه اجرایی حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه خانواده و جوانی جمعیت در نخستین جلسه ارزیابی طرح های فناورانه فراخوان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در این فراخوان همانطور که قبلا اعلام کردیم به دنبال حمایت از طرح هایی در زمینه تولید داروها، اقلام و تجهیزات، حمایت از طرح‌های توسعه فناوری، کارآزمایی بالینی، تحقیقات بنیادی و تجاری سازی در سه اولویت "درمان ناباروری"، "سلامت مادر و کودک" و "فرزندآوری" با هدف طراحی و تولید محصولات، ارتقا فرآیندها و خدمات تشخیصی و درمانی هستیم.

همچنین درادامه این جلسه دکتر مرادی، دبیر این دبیرخانه نیز در مورد تعداد طرح های واصله طی این فراخوان چنین توضیح دادند: در این فراخوان حدود 50 طرح واصل شد که پس از غربالگری اولیه، بالغ بر 30 طرح به این جلسه راه پیدا کردند و توسط بیش از 30 نفر از داوران متخصص در حوزه های بیولوژی تولید مثل، زنان و زایمان، ارولوژی، بیوتکنولوژی پزشکی، مهندسی بافت و ... مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند. نکته مهمی که در این جلسه داوری و اساسا در سایر جلسات ارزیابی طرح ها در این ستاد مدنظر است، اینست که هر طرح حداقل توسط سه داور متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

گفتنی است در ادامه ی روند بررسی طرح های این فراخوان؛ بعد از این جلسه و جمع بندی نتایج بررسی هر طرح، در صورت کسب آرای موافق داوران، طرح ها طی یک جلسه ارزیابی حضوری دیگر و با ارائه طرح های برگزیده توسط مجریان مورد ارزیابی نهایی قرار خواهند گرفت و از طرح های پذیرش شده در قالب گرنت و تسهیلات حمایت می شود.

براساس این گزارش، ستاد  توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی به عنوان دبیرخانه اجرایی حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه خانواده و جوانی جمعیت، فراخوان دوم خود را در اواخر سال گذشته اعلام کرد و این فراخوان با یک بار تمدید فرصت ارسال طرح، تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری به طول انجامید.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد که با عنایت به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از طرح های فناورانه با TRL بالاتر از 6 با سه اولویت درمان ناباروری، سلامت مادر و کودک و فرزندآوری حمایت می کند.

توسعه و بهینه‌سازی فرایندهای درمانی و فناوری‌های مبتنی بر پزشکی بازساختی؛ساخت مواد اولیه، دارو، واکسن و محصولات نوترکیب؛ ساخت ملزومات و تجهیزات فنی راهبردی وتولید کیت های تشخیصی از حوزه های مطرح شده در فراخوان ارزیابی طرح های فناورانه در حوزه خانواده و جوانی جمعیت است که معاونت علمی قصد دارد تا از آن ها حمایت کند.

از اینرو ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی به عنوان دبیرخانه اجرایی حمایت از طرح های فناورانه حوزه خاننواده و جوانی جمعیت فراخوان دوم خود را اعلام کرد تا طرح های فناورانه در حوزه خانواده و جوانی

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zmny