شناسایی پروتئین دخیل در سنتز پروتئین‌های ترمیمی

محققان دانشگاه ایلینوی (IL ، ایالات متحده) دریافتند که پروتئینی که بیشتر به دلیل اهمیت آن در سنتز پروتئین شناخته می شود ، نقشی غیرمنتظره در بازسازی و رشد مجدد ماهیچه ها در سلول ها دارد. کار این تیم پژوهشی که در مجله تحقیقات بالینی منتشر شده است، می تواند به درمان جدیدی برای اختلالاتی که در ان منجر به از دست دادن عضلات می‌شود، منجر شود.

دانشمندان تحقیقات خود را بر روی نقش لوسین tRNA-synthetases (LRS) در سنتز پروتئین متمرکز کرده بودند. با این حال ، تحقیقات جدید نشان داده است که این پروتئین ها نقش بسیار بزرگتری در سلول دارند.

پروفسور جی چن (دانشگاه ایلینوی ، ایالت متحده آمریکا) توضیح داد "قبلا ، آزمایشگاه من و آزمایشگاه های دیگر کشف کردند که یکی از عملکردهای LRS این است که می تواند رشد سلولی را تنظیم کند. مطالعه جدید ما اولین گزارش از عملکرد آن در بازسازی ماهیچه ها است.

برای اثرگذاری غلظت LRS بر ترمیم ماهیچه ها ، این تیم از کشت سلولی پستانداران و موش ها استفاده کردند. آنها موش هایی با سطح LRS پایین کشف کردند که از آسیب های ماهیچه ای سریعتر از همتایان خود با سطح طبیعی LRS بهبود یافتند. آنها همچنین دریافتند که سنتز پروتئین در سلول‌ها با کاهش 70 درصدی پروتئین های LRS در سلول تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

اما سطوح پایین تر بر بازسازی عضلات تأثیر مثبت دارد. آن ها مشاهده کردند که هفت روز پس از آسیب ، سلول های عضلانی ترمیم شده در زمانی که LRS پایین تر است بزرگتر می شوند. "

چن و محققانش از آن زمان مکانیسم مولکولی دقیقی را پیدا کرده اند که توسط آن LRS بر بازسازی عضلات تأثیر می گذارد. آنها این موضوع را با استفاده از یک مهار کننده غیر سمی که توسط همکاران خود در کره جنوبی توسعه داده و این مکانیسم را هدف قرار داده است ، روشن کردند. آنها دریافتند که وقتی مهار کننده معرفی شد ، اثر LRS بر روی سلول های ماهیچه ای را بدون دخالت در نقش آن در سنتز پروتئین مسدود کرد.

چن اظهار داشت: "ما نشان دادیم که این مهارکننده هم در سلول های پستانداران و هم در موش ها کار می کند." ترمیم ماهیچه ها سریعتر اتفاق افتاد و ماهیچه های بازسازی شده قوی تر بودند.

در ادامه ، چن و همکارانش می خواهند در مطالعات آتی خود تعیین کنند که موش های مسن چگونه تحت تاثیر LRS قرار می گیرند.

Ref: https://www.regmednet.com/protein-important-for-protein-synthesis-could-also-have-role-in-murine-regeneration/