شرکت وریزمو به دنبال ارزیابی سلول درمانی KIR-CAR در تومورهای جامد

وریزمو (Verismo) یک برنامه دارویی جدید تحقیقاتی (IND) برای شروع یک کارآزمایی بالینی فاز 1 برای اولین بار در انسان، با نام STAR-101، برای ارزیابی SynKIR-110 در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان، مزوتلیوما و کلانژیوکارسینوما بیان کننده مزوتلین ارائه کرده است.



 وریزمو (Verismo) یک برنامه دارویی جدید تحقیقاتی (IND) برای شروع یک کارآزمایی بالینی فاز 1 برای اولین بار در انسان، با نام STAR-101، برای ارزیابی SynKIR-110 در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان، مزوتلیوما و کلانژیوکارسینوما بیان کننده مزوتلین ارائه کرده است.

 SynKIR-110 یک درمان با سلول T است که با فناوری پلتفرم KIR-CAR وریزمو، یک پلتفرم سلول درمانی گیرنده آنتی ژن کایمریک دو زنجیره ای (CAR) مبتنی بر گیرنده های سلول کشنده طبیعی (NK) توسعه یافته است.  این پلتفرم به طور طبیعی سلول های T را تحریک می کند تا بدون رخداد فرسودگی  T فعال و غیرفعال شوند.  همچنین از زنجیره های تحریککننده DAP12 برای کمک به مسیرهای تحریک سلول T و بهبود بیشتر پایداری سلول استفاده میکند.

 برایان کیم، مدیر عامل وریزمو، در بیانیه ای گفت: "شروع کارآزمایی بالینی STAR-101 بر اساس فناوری پلتفرم KIR-CAR یک نقطه عطف شرکت است که نشان دهنده سال ها تحقیق از پیشگامان صنعت و تمرکز و تعهدات فوق العاده تیم ویرزمو است. ما بسیار هیجانزده هستیم که درمان خود را یک قدم نزدیکتر برای کمک به جمعیت بیمارانی که نیازهای پزشکی به شدت برآورده نشده دارند، پیش ببریم."

 پلتفرم KIR-CAR رگرسیون مداوم تومورهای جامد را در مطالعات پیش بالینی، از جمله در مدلهای مقاوم به درمانهای سنتی سلول T CAR نشان داده است.  وریزمو همچنین معتقد است که این پلتفرم می تواند با

سایر تکنیک های نوظهور از جمله ویرایش ژن in vivo، درمان های سلولی آلوژنیک، انتخاب پیشرفته سلول های T و درمان های ترکیبی برای بهبود بیشتر گزینه ها و نتایج برای بیماران ترکیب شود.

 برنامه های سلول درمانی T  KIR-CAR در حال حاضر در حال مطالعات پیش بالینی در دانشگاه پنسیلوانیا (UPenn) هستند، جایی که وریزمو از آن برخواسته است.  این شرکت در ژوئن 2022 یک مشارکت تحقیقاتی با UPenn برای تأمین مالی این برنامه های بالینی اعلام کرد. بودجه این تحقیقات تا سال 2025 در آزمایشگاه های خاصی تامین شده است.

 میلون، همراه با دکتر کارل جون، مخترع اصلی فناوری KIR-CAR هستند و سیگل در فناوری فاژ دیسپلی متبحر است.  بر اساس توافقنامه تحقیقاتی حمایت شده، آزمایشگاه میلون به مطالعات فعال IND برای سایر برنامههای KIR-CAR ادامه خواهد داد و آزمایشگاه سیگل از این پلتفرم برای تولید آنتی بادی های هدف سرطان جدید استفاده خواهد کرد.

کیم در بیانیه قبلی خود گفته بود "همکاری مداوم ما با پن، ما را به هدفمان برای درمان تومورهای جامد نزدیکتر می کند. دکتر میلون و دکتر سیگل چشم انداز روشنی از پیشرفت های علمی برای پیشبرد توسعه و خطوط تولید ما دارند. من امیدوار هستم که همکاری بین پن و وریزمو توسعه درمان KIR-CAR را تسریع خواهد کرد و در نهایت یک گزینه درمانی جدید بسیار مورد نیاز را برای بیماران مبتلا به تومورهای جامد به ارمغان خواهد آورد."



https://www.cgtlive.com/view/verismo-looks-to-assess-kir-car-cell-therapy-solid-tumors

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZJ9u