شرکت دانش بنیان دکتر غنوی، ارائه دهنده محصولات حوزه پزشکی بازساختی

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، در نشستی که در تاریخ 98/04/31 در محل ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر رجب زاده مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار ستاد و دکتر غنوی مدیرعامل شرکت دانش بنیان دکتر غنوی برگزار شد، دکتر حمیدیه به عزم ستاد در جهت حمایت از فعالیت های شرکت های دانش بنیان با هدف رونق تولید و کسب بازارهای ملی و فراملی اشاره کرد.  در ادامه دکتر غنوی به معرفی فعالیت های شرکت در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداختند.

این شرکت دانش بنیان با فعالیت هایی از جمله طراحی و ساخت نای زیست مصنوعی و اولین پیوند انسانی موفق، جداسازی و تخلیص کلاژن موجود در جفت انسانی و ساخت کبد زیست مصنوعی بنیان گذاری شد. سپس شرکت وارد فاز تولید ماتریکس و داروهای با قابلیت عبور از پوست به کمک شیوه‏های غیرویروسی شد و بر مبنای ساخت ماتریکس، اسپری چسب زیستی را طراحی نمود. قابل ذکر است اسپری چسب زیستی و همچنین دستگاه تنظیم فشار کاف تراشه تولیدی این شرکت تائیدیه CE اتحادیه اروپا را دریافت است.

هم اکنون کارخانه شرکت در شهرک صنعتی کاسپین قرار دارد و دارای سه خط تولید جامدات، نیمه جامدات و استریل می باشد که جهت ساخت کبد زیست مصنوعی در مقیاس صنعتی ایجاد شده است. همچنین خط تولید اسپری چسب زیستی که در سوختگی ها و ترمیم بریدگی ها کاربرد فراوانی دارد راه اندازی شده است. دو ثبت اختراع US patent ساخت فیلتر بیولوژیک که می تواند تا حداقل 50% قطران سیگار و قلیان را حذف نماید به همراه دارورسانی هوشمند از طریق مخاط دهان، این شرکت را در زمره شرکت های دانش بنیان  قرار داده است.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zfh1