شتابدهنده‌های استانی حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی زمینه ساز بهره مندی از استعداد ها و اشتغال رایی نیروهای جوان

یکصد و نودمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر بدوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر نصر اصفهانی رییس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 3 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد تویسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و نودمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر بدوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر نصر اصفهانی رییس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 3 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیان داشت: می توان با راه اندازی شتابدهنده‌های تخصصی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان زمینه ایجاد اشتغال و بهره مندی از استعداد نیروهای جوان در شرکت‌های دانش بنیان را فراهم نمود.

دبیر ستاد افزود: با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله مراکز خیریه، در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شاهد پیشرفت در خور توجهی در این حوزه بود و مسیر اشتغال‌زایی در داخل کشور را هموار نمود.

در این جلسه دکتر فرجی فرد مدیر فناوری، تجاری‌سازی و بازار ستاد به ارائه گزارشی از روند رسیدگی به مشکلات شرکت‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و هماهنگی جلسات متعدد در این خصوص با سازمان‌های مرتبط از جمله اداره کل تجهیزات پزشکی پرداخت.

در ادامه دکتر نصر اصفهانی خلاصه‌اي از اهداف مورد نظر در مورد طرح تولید سلول‌های پانکراس در بز ارائه نمود.

سپس دکتر امیرخانی با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های موجود هر استان در راستای توسعه علوم و فناوری‌های سلو‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر لزوم استفاده از این منابع در جهت تجاری سازی محصولات این حوزه با کمک شرکت‌های دانش بنیان آن استان تأکید نمود.

دکتر بدوی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت پذیرفته در خصوص راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در اهواز پرداخت و وجود مراکز آموزش عالی مختلف در استان را از نقاط قوت خوزستان در توسعه فعالیت‌ها در این عرصه دانست وی افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های مختلف از جمله شهید چمران اهواز در زمینه علوم، مهندسی و دیگر رشته‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم قدم‌های بلندی در این حوزه برداریم.

سپس اعضای جلسه گزارشی از بازدیدهای صورت پذیرفته از نحوه فعالیت شرکت‌های مختلف مرتبط با حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zt71