شتاب توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در اصفهان

جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاونین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رئیس دانشکده پزشکی و مدیران برخی از بیمارستان های اصفهان در روز چهارشنبه 98/4/26 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاونین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رئیس دانشکده پزشکی و مدیران برخی از بیمارستان های اصفهان در روز چهارشنبه 98/4/26 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان عنوان کرد: استان اصفهان باوجود زیرساخت‌های مناسب در این سال ها می توانست قطب بزرگی در این حوزه باشد  ولی متاسفانه این پتانسیل تاکنون تجمیع نشده است و اصفهان در این حوزه از برخی از استان ها فاصله گرفته است. وی افزود: مدل موفق مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که به عنوان شتاب دهنده ای برای این حوزه محسوب می گردد، می‌تواند باعث تسهیل شتاب توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در استان اصفهان باشد. دبیر ستاد همچنین در ارتباط با ماموریت هایی که ظرفیت آن در استان اصفهان موجود است پرداخت و همکاری با دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان را از جمله موارد موثر در پیشبرد اهداف مدنظر در استان دانست.

در ادامه دکتر چنگیز به ارائه توضیحاتی درخصوص امکانات و زیرساخت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت و افزود: در تلاشیم تا تاخیر در  فعالیت های حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را جبران نماییم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن استقبال از مدل مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی عنوان کرد: زیرساخت های لازم فراهم است  و با هماهنگی های لازم مکان مناسب را به ستاد معرفی خواهیم کرد. وی همچنین از دبیرستاد، اعلام ماموریت های ویژه ی استان اصفهان در این حوزه را خواستار شد.

در پایان مدیران برخی از بیمارستان ها و رئیس دانشکده ی پزشکی دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود در این حوزه و ارائه‌ی گزارشی در خصوص امکانات و ظرفیت های موجود و فعالیت های انجام شده پرداختند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZKe1