سومین المپیاد دانشجویی سلول­های بنیادی و مهندسی بافت در سال 99 برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر احسان جمالی دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور از برگزاری المپیاد علمی دانشجویی کشور با توجه به شیوع کرونا ویروس با اعمال اندک تغییرات در سال 99 خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر احسان جمالی دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور از برگزاری المپیاد علمی دانشجویی کشور با توجه به شیوع کرونا ویروس با اعمال اندک تغییرات در سال 99 خبر داد.

 دکتر جمالی در این خصوص گفت: آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور تاکنون در ۲۴ دوره برگزار شده است و امسال بیست و پنجمین دوره آن برگزار می‌شود. با توجه به مشکلاتی که بیماری کرونا در کشور ایجاد کرده است المپیاد با تغییرات جزئی نسبت به دوره‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی گفت: طی سال های گذشته علاقمندان از طریق آزمون های کارشناسی ارشد و المپیاد غیر متمرکز به مرحله نهایی راه می یافتند و مرحله نهایی در تهران برگزار می شد.

دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور افزود: در سال ۱۳۹۹ برای برگزاری بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور با توجه به وضعیت کشور و مشکلات ناشی از شیوع کروناویروس و همچنین مشکلات دانشگاه‌ها برنامه جدیدی تنظیم شده است.

وی تاکید کرد: تصمیمی برای حذف المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال ۱۳۹۹ اتخاذ نشده است و بنا بر این شد که تغییرات جزئی در مسیر انتخاب نفرات برتر برای آزمون نهایی المپیاد انجام شود.

دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور اظهار داشت: تصمیم بر این شد که در آزمون کارشناسی ارشد نفرات برگزیده بیشتری نسبت به سنوات گذشته انتخاب شوند. ما اکنون در حال طراحی مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور هستیم. پیش بینی ما این است که امسال با توجه به حذف مرحله غیرمتمرکز بتوانیم تسهیلات بیشتری برای دانشجویان ایجاد کنیم و به جای برگزاری مرحله نهایی در تهران، این مرحله در قطب‌های آموزشی برگزار شود.

معاون فنی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: این سناریو برای این مرحله در حال طراحی است اما به هر حال بسیاری از موارد منوط به شرایط بیماری کرونا در کشور است.

دکتر جمالی افزود: آزمون نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ و مشخص شدن نفرات برتر در رشته‌های المپیاد برگزار خواهد شد. آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ هفته اول مردادماه برگزار می‌شود و نتایج اولیه نیز در اوایل شهریورماه مشخص می‌شود. انتظار ما این است که مرحله نهایی المپیاد را با تغییر در مکان برگزاری، برگزار کنیم.

گفتنی است: در سال ۹۹ همانند سال ۹۸ سومین المپیاد بین رشته‌ای «سلول های بنیادی و مهندسی بافت» نیز برگزار می‌شود که پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، نفرات برگزیده در رشته‌های شیمی، مجموعه زیست شناسی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کشاورزی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی پزشکی توسط شورای مربوطه در سازمان سنجش تعیین و در صورت علاقمندی امکان شرکت در المپیاد سلول‌های بنیادی را دارند.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zwgo