سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مورد بازنگری قرار گرفت

دومین نشست هم‌اندیشی بازنگری سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با حضور اساتید مطرح برگزار شد.

گالری تصاویر

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و بیش از 30 نفر از اساتید مطرح در این حوزه مورخ 23 مرداد ‌ماه 1401 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه اظهار داشت: در سال‌های اخیر، علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی رشد پرشتابی پیدا کرده و به جایگاه ویژه‌ای در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌ها دست یافته ‌است. از این‌رو کشورها بسیاری از منابع و سرمایه‌های خود را به این مهم اختصاص داده‌اند. بنابراین با توجه به گذشت حدود 9 سال از تصویب "سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی" و با عنایت به پیشنهاد دکتر عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، لازم است سند مذکور مورد بازنگری و بازبینی قرار گیرد. لذا به منظور بازنگری و بازبینی باقی موارد سند از جمله ماده 7 دومین نشست هم اندیشی بازنگری سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

سپس دکتر امیرخانی ضمن اشاره به رسالت و ماموریت ستاد مبنی بر راهبری ظرفیت های کشور در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: اولویت‌های ستاد به نحوی برنامه‌ریزی گردیده است که بتوان به زیر ساخت های لازم جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی، توسعه فناوری‌ و تولید محصولات ذیربط دست یافت و در نهایت پاسخ به نیازهای درمانی را فراهم نمود.

در ادامه جلسه اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون جزئیات تمامی 36 اقدام ماده 7 سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی پرداختند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZvMu