سلول درمانی دیابت نوع 1: یک درمان مداخله ای موثر بجای مدیریت علائم

در حال حاضر مدیریت علائم و مدیریت بیماری تنها استانداردهای مراقبت از دیابت نوع 1 می باشند، در واقع گزینه های بسیار کمی برای درمان های مداخله ای برای درمان دیابت نوع 1 وجود دارد. جهت رفع برخی از محدودیت ها می توان از سلول های استرومایی مزانشیمی استفاده کرد.

NextCell Pharma، یک شرکت داروسازی در حوزه سلول درمانی است که محصولات سلول های استرومایی مزانشیمی را برای بیماری های خود ایمنی و التهابی تولید می کند.

طبق داده‌های این شرکت، استفاده از سلول‌های استرومایی مزانشیمی بند ناف نشان داده‌ که سلول‌ها می‌توانند با پاسخ ایمنی خود بیمار، تعامل داشته باشند و می‌توانند محیطی را که در آن قرار می‌گیرند حس کنند. بنابراین، این یک درمان شخصی سازی شده برای خود بیمار است. سلول‌های استرومایی مزانشیمی بند ناف همچنین می‌توانند پاسخ‌های خودایمنی مخرب را در بدن بیمار کاهش داده و بنابراین تولید انسولین درونی در بدن بیمار را طولانی‌تر کنند.

 شرکت NextCell به‌تازگی فاز دوم کارآزمایی‌ بالینی را در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 1 که به تازگی تشخیص داده شده‌اند، تکمیل کرده‌ است. نتایج حاصل شده از کارآزمایی‌ها حفظ تولید انسولین ‌ را در داخل بدن در طول سال اول فالوآپ نشان می‌دهد، بدان معنی که آن دسته از بیمارانی که تحت درمان قرار گرفتند، میزان نیازشان به انسولین در طول آن سال، افزایشی نداشته است. پس از سه سال فالوآپ، محققین همچنان شاهد اثر درمانی قابل توجهی برای بیماران هستند. این کمپانی در نظر دارد در مجموع به مدت پنج سال به نظارت بر بیماران تحت درمان برای بررسی ایمنی و اثربخشی این روش درمانی ادامه دهد. همچنین این شرکت به‌تازگی فاز اول کارآزمایی ایمنی در اطفال را تکمیل کرده‌است و در حال حاضر وارد فاز دوم آزمایش برای کودکان می‌شود.

 

 

لینک خبر:

https://www.regmednet.com/type-1-diabetes-substituting-a-lifetime-of-symptom-management-for-interventive-treatment/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZCgw